در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب اسیود نمایش داده شد

سکونت تروریست‌های الاحوازی در دانمارک و بلژیک


دومین جلسه رسیدگی به پرونده حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال، دیروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد. اتهام اسیود، اداره و سرگروهی گروه تروریستی به‌نام «حرکة النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است که منجر به شهادت ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شد.
به گزارش میزان، در ابتدای این جلسه، وزیری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و برخی از اقاریر متهم را قرائت کرد. او گفت: متهم در جلسات بازجویی به تشکیل گروهک تروریستی حرکة النضال که با تلاش شبانه روزی و جذب ۲۵ نفر از عناصر تندرو اقدام به بمب‌گذاری و اقدامات تروریستی می‌کردند، اقرار کرده است. همچنین متهم اقرار کرده که در سال ۱۳۸۴ اقدامات تروریستی خود را در فرمانداری اهواز و سازمان برنامه و بودجه انجام داده است و طی فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه هر ده دقیقه یک بار یک بمب منفجر می‌شده است و به شهادت تعداد زیادی از هموطنان ما منجر شده است.
نماینده دادستان اضافه کرد: وی با فرار از ایران و استقرار در اروپا اقدام به بازسازی گروهک تروریستی خود کرده و شاخه جدید نظامی در کشور به منظور اقدام به عملیات‌های تروریستی ایجاد نموده و با هسته جدید نظامی اقدام به بمب‌گذاری کرده است.
در ادامه جلسه دادگاه تصاویری از برخی از عناصر این گروهک تروریستی نمایش داده شد که نشان می‌داد در برخی از کشور‌های اروپایی ساکن هستند. نماینده دادستان بعد از نمایش این تصاویر گفت: این عناصر گروهک تروریستی در کشور‌های دانمارک و بلژیک ساکن هستند و از آن کشور‌ها، علیه شهروندان جمهوری اسلامی اقدامات تروریستی انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: متهم اقرار کرده است که سه نفر از عناصر گروهک تروریستی به سوریه متواری شده‌اند و با وصل شدن به گروهک‌های تروریست سوری که با دولت سوریه در جنگ بوده‌اند اقدامات نظامی را فرا گرفته‌اند که از این سه نفر یک نفر به درک واصل و فردی دیگر نیز در اهواز دستگیر شده است. همچنین نفر سوم هم‌اکنون به خارج از کشور متواری است. نماینده دادستان با اشاره به اقاریر متهم و برنامه‌ریزی‌های این گروهک، گفت: این گروهک، گروهک ناصر شاوردی در هلند را به‌عنوان شاخه نظامی معرفی می‌کند تا خطرناک‌ترین عملیات‌ها در خوزستان را در مناطق خوزستان مانند شادگان، ماهشهر و دارخوین انجام دهند. نماینده دادستان با اشاره به اقدامات دیگر این گروهک تروریستی بیان کرد: این گروهک به‌دنبال این بوده‌اند تا شعاع عملیات‌های تروریستی خود را به تهران بکشانند و اهداف آنها در تهران نیز حمله به شرکت طرح و توسعه نیشکر، دادگستری و وزارت کشاورزی بوده است.
نماینده دادستان تصریح کرد: جای سؤال است که چرا رئیس فعلی یک گروهک تروریستی براحتی در کشور سوئد حاضر است و با وجود اعلان قرمز، کشور سوئد حاضر به تحویل این فرد نیست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/3/600284/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها