اخبـــار


برنج ایرانی به‌راحتی قابل احتکار است

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: برنج خارجی زیر نظر سیستم جامع تجارت قرار دارد و قابل ردیابی است اما متأسفانه برنج ایرانی براحتی قابل احتکار است. مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، در واکنش به افزایش قیمت این کالا با اشاره به اینکه عنوان می‌شود میزان تولید برنج در کشور بیش از دو میلیون تن است، گفت: با گذشت حدود چهارماه از فصل برداشت، آیا این میزان برنج مصرف شده یا بحث احتکار آن مطرح است؟ یا اینکه باید در اعداد اعلام شده درباره تولید تجدیدنظر کرد؟ وی ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت قبل درباره ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت محصول داخلی، افزود: باید از آقایان سؤال کرد که چرا با برقراری ممنوعیت موجب کمبود و گرانی برنج شدند؟ کشاورز افزود: در حال حاضر قیمت برنج ایرانی به شکل افسارگسیخته‌ای بالا رفته است، کجای این سیاست معنای حمایت از تولید را می‌دهد، آیا به جایگاه مصرف‌کنندگان توجهی شده است؟ آیا مأموریت قانون تمرکز ایجاد چنین وضعیتی است؟

روزانه ۱۴۰۰ تن مرغ در تهران مصرف می‌شود

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از نیاز روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن مرغ گرم در تهران خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یوسفی گفت: روزانه ۶ هزار تن مرغ آماده به طبخ، نیاز کل کشور است که ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ تن آن در تهران مصرف می‌شود. طبق گفته مسئولان، روزانه ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ زنده عرضه می‌شود که ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم از آن به‌دست می‌آید. به گفته یوسفی با توجه به شرایط مساعد عرضه، قیمت هر کیلو مرغ زنده ۵ تا ۶ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است، هر کیلو مرغ گرم بسته به مناطق مختلف به نرخ ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان عرضه می‌شود. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به ذخایر مرغ منجمد، قیمت مرغ در ایام پایانی سال نوسان چندانی ندارد. بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو مرغ ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان، ران مرغ ۲۹ هزار تومان، سینه با کتف ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان و فیله مرغ ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان است. طبق وعده وزیر جهاد انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر قیمت مصوب مرغ قطعه‌بندی هم اعلام شود.

کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود در سال آینده
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با درایت وزیر جهاد کشاورزی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سال آینده ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش خواهد یافت‌. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر، در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در شبکه ملی برکت، با یادآوری خاطرات دوره نوجوانی و جوانی خود و حضور در تظاهرات آن ایام، گفت: آن تظاهرات با امید به پیروزی انقلاب انجام شد که امروز شاهد به ثمر رسیدن بخش عمده‌ای از ثمره آن هستیم. وی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها با سازوکار انحراف درصدد از بین بردن انقلاب‌ها هستند و برای این منظور جنگ تحمیلی ۸ ساله را به کشورمان تحمیل کردند، افزود: در حال حاضر نیز شاهد تحریم‌ها هستیم و همه این اتفاقات برای دست کشیدن ما از اهداف انقلاب است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7848/7/602439/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها