خبــــرخـــــوان


تأمین پایدار خوراک پتروشیمی‌ها با جمع‌آوری گازهای همراه نفت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به امضای قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه در میادین شرق کارون با حضور رئیس‌جمهور، گفت: جمع‌آوری گازهای همراه در همه میادین خشکی کشور در دستور کار است تا در سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های پتروشیمی به‌عنوان خوراک پایدار مورد استفاده قرار گیرد. «مرتضی شاه‌میرزایی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: یکی از راهبردهای صنایع پتروشیمی این است که خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی که از بخش بالادست صنعت نفت یعنی شرکت ملی نفت و میادین گازی حاصل می‌شود، به‌صورت پایدار تأمین شود که در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی توسط هلدینگ‌های پتروشیمی آغاز شده است.
وی به قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت در میادین شرق کارون به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار که روز یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) با حضور رئیس‌جمهور به امضا رسید، اشاره کرد و ادامه‌ داد: با هلدینگ‌ها و شرکت ملی نفت در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده که به نتیجه رسیده است. شاه‌میرزایی تأکید کرد: امضای این قراردادها ادامه‌دار خواهد بود و در هفته‌های آینده جمع‌آوری گازهای همراه در غرب کارون نیز طبق قراردادی به هلدینگ‌های پتروشیمی واگذار می‌شود.

توزیع تمامی فرآورده‌های نفتی کشور الکترونیکی شد

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از عرضه انواع فرآورده‌های نفتی در کشور به‌صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این شرکت در زمینه اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک فراتر از تعهدات خود عمل کرده است. علی اصغر عباسی در گفت‌وگو با شانا اظهار کرد: فرایند الکترونیکی شدن توزیع انواع فرآورده در کشور در طول یک‌سال گذشته به منظور اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک و بهبود فرایندها در تمامی حوزه‌هایی که به مردم ارائه خدمت می‌کنیم، اجرایی و شرایط برای دسترسی مصرف‌کنندگان سوخت، تسهیل شد. وی افزود: هم اکنون تمامی زنجیره تأمین و توزیع سوخت کشور از نقطه درخواست تا رسیدن به دست مصرف‌کننده اصلی، به‌صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود. عباسی تصریح کرد: سامانه درخواست فرآورده (سدف) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تبادل اطلاعات با بیش از ۲۸ سازمان مرتبط دیگر، حدود ۴۰ سرویس را با شناسایی‌ دقیق مصرف‌کنندگان عمده و جز بر مبنای زیرساخت‌های آماری و اطلاعاتی سازمان‌های مرتبط، ارائه می‌کند.

پرداخت خسارت ۲۰ هزار مشترک برق تا پایان سال

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: شرکت بیمه‌ای که مقرر است خسارت وارده به مشترکان صنعت برق ناشی از نوسان‌های برقی را پرداخت کند، مشخص شده است.  «عبدالامیریاقوتی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از برگزاری چند مرحله مناقصه در نهایت شرکت بیمه دی به‌عنوان شرکت بیمه‌ای برای پرداخت خسارت به مشترکان صنعت برق ناشی از نوسان‌های برقی تعیین شد.
وی ادامه داد: مشترکانی که وسایل برقی آنها به خاطر نوسان‌های برق دچار خسارت شده است باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه دی و شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام می‌کردند تا پس از بررسی کارشناسان و انتخاب شرکت بیمه‌ای اقدام برای پرداخت خسارت صورت گیرد. مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: اکنون روند پرداخت خسارت‌ها برای مشترکانی که پیشتر مدارک خود را بارگذاری کرده و تأیید شده‌اند، آغاز شده است.
یاقوتی ادامه داد: البته تلاش می‌شود تا پایان تیرماه سال آینده خسارت همه کسانی که مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند و حدود ۸۰ هزار پرونده را شامل می‌شود، پرداخت شود. وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، تا پایان اسفند نیز خسارات بیش از ۲۰ هزار پرونده پرداخت می‌شود.

 ظرفیت تولید میدان نفتی آزادگان جنوبی ۱۵ هزار بشکه افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال، ۱۵ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید از میدان نفتی آزادگان جنوبی افزوده شود.
به گزارش شرکت مهندسی و توسعه نفت، ابوذر شریفی اظهار کرد: در حین انجام فعالیت‌های توسعه‌ای، بهره‌برداری از بخش‌هایی که منجر به تولید شده‌اند نیز در فاز نخست این میدان جریان دارد و همزمان، مطالعات طرح توسعه فاز دوم از این میدان کلید خورده است.
مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته نسبت به توسعه میدان نفتی آزادگان کم‌لطفی شده است، تصریح کرد: شرکت مهندسی و توسعه نفت در ماه‌های اخیر با شتاب‌بخشی به فعالیت‌های انجام شده در این میدان مشترک نفتی، توانست چاه‌های جدیدی را وارد مدار تولید کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7848/11/602460/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها