عددخوان


90.000.000
تن ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران

ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران از سالانه ۳میلیون تن در سال ۱۳۵۷ هم‌اکنون به بیش از ۹۰میلیون تن در سال رسیده است. به گزارش شانا، همچنین ظرفیت تولید سالانه محصولات پایه صنعت پتروشیمی در سال گذشته ۳۰میلیون تن بود که از نظر کمّی ایران پس از عربستان در رتبه دوم منطقه قرار گرفت. افزون بر این، ایران با ۵۴میلیون تن ظرفیت محصولات عمده پتروشیمی در سال ۲۰۲۰، جایگاه دوم در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

2000.000.000.000
مترمکعب برداشت تجمعی گاز از پارس‌جنوبی

۳۳سال از کشف میدان پارس‌جنوبی می‌گذرد و به گزارش وزارت نفت، در این مدت ۲هزار میلیارد مترمکعب برداشت تجمعی گاز، ۲میلیارد و ۵۷میلیون بشکه برداشت تجمعی میعانات گازی، ۳۶۰میلیارد دلار ارزش محصولات پارس‌جنوبی تا ابتدای بهمن‌ماه ۱۴۰۰، ۸۱میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری، ۸۰میلیون مترمکعب برداشت بیشتر از قطر، ساخت ۱۳پالایشگاه، ۳۷سکوی تولیدی، برداشت ۷۰۵میلیون مترمکعب از این میدان، ۵۸۷۲طول مجموع کل خطوط لوله پارس‌جنوبی (۳۲، ۲۰، ۱۸ و ۴ اینچ) و... ثبت شده است.

1.000
روستای محروم تا 3 ‌ماه آینده آبرسانی می‌شود

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به سرمایه‌گذاری 30هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های آبرسانی به 10هزار روستای کشور، از آبرسانی به یک‌هزار روستای محروم ظرف 3 ‌ماه آینده خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «میثم جعفرزاده» اظهار کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های آبرسانی به روستاها انجام شده ولی همچنان در کشور حدود 8میلیون نفر از جمعیت روستایی درگیر تنش آبی هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7848/11/602461/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها