اخبـــــار


وزیر بهداشت:
اواسط موج ششم کرونا هستیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سایه انقلاب اسلامی توانستیم پیشرفت‌های خیلی عظیمی را در علوم پزشکی داشته باشیم، گفت: به مردم توصیه می‌کنم با توجه به اینکه ما در اواسط موج ششم هستیم، بهترین کار کامل کردن واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌هاست.
به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به بازدید از غرفه معاونت غذا و دارو اظهار کرد: از نظر دارویی ۹۷ درصد از داروهایی که در کشور نیاز داریم، تولید داخلی است و این زحماتی است که شرکت‌های دارویی می‌کشند و این توانمندی‌ها توانستند ما را در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه که علیه ما انجام شده است، حفظ کند.
وی به تجهیزات توانبخشی در غرفه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: این تجهیزات و وسایلی که در زمینه پزشکی نام برده شد، قبلاً همه از خارج کشور وارد می‌شد و اکنون با تلاش جوانان ما و دانشمندان کشورمان تولید شده و یک نوع خودکفایی به وجود آورده است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت این است که از کلیه جوانان و عزیزانی که در شرکت‌های دانش بنیان کار می‌کنند، حمایت کند تا به وضعیتی برسیم که بسیاری از این محصولات را بعد از تأمین نیاز داخلی، به کشورهای دیگر صادر کنیم.

توصیه وزیر بهداشت به تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در میهمانی‌ها
وی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب چند روز پیش فرمودند که من خودم شخصاً به توصیه‌های متخصصان و پزشکان گوش می‌کنم و باعث افتخارمان است که حضرت آقا اینقدر به ما و به حرف‌های متخصصان و پزشکان اعتماد دارند. عین‌اللهی افزود: مردم هم این اعتماد را به ما داشتند و ما این اعتماد را در واکسیناسیون دیدیم، امروز ۱۳۷ میلیون دوز را رد کردیم و آن تعداد از مردم که انجام ندادند یا فکر کردند که دوز سوم لازم نیست حتماً انجام دهند.
وی از مردم خواست تا این چند هفته را هم صبوری کرده و میهمانی‌های خانوادگی را متوقف کنند و گفت: رفتن به رستوران‌ها که ماسک برداشته می‌شود را صلاح نمی‌دانیم.

کرونا جان 143 هموطن دیگر را گرفت

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ساعت منتهی به روز گذشته ۳۱هزار و ۲۴۷ مبتلای جدید به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۷۸۱نفر از آنان بستری شدند.
بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶میلیون و ۷۶۱هزار و ۸۵۵ نفر رسید.
متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۳بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۳هزار و ۴۳۷نفر رسید.
۳۲۶۱نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر ۱۲۰شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷شهرستان در وضعیت زرد و ۸شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
در شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۲۴۸هزار و ۳۲۰دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
تاکنون ۶۱میلیون و ۴۲۸هزار و ۲۴۷ نفر دوز اول، ۵۴میلیون و ۷۴۵هزار و ۴۰ نفر دوز دوم و ۲۰میلیون و ۹۳۷هزار و ۲۴۷ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.
بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۷میلیون و ۱۱۰هزار و ۵۳۴ دوز رسید.


جزئیاتی از «بیمه فراگیر» ایرانیان
تقبل ۲درصد حق‌ بیمه از سوی دولت

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه کمیته راهبری گسترش پوشش بیمه‌ای در سازمان تأمین‌اجتماعی با مشارکت واحدهای مختلف تشکیل شده و در این کمیته دستو‌رالعملی تهیه شده است، گفت: بیمه فراگیر بنا دارد بخش‌های مختلف جامعه را اعم از زنان خانه‌دار، دانشجویان، کارفرمایان و غیره را پوشش داده و زیرچتر حمایتی و بیمه‌ای خود قرار دهد.
مهرداد قریب به ایسنا، گفت: توسعه پوشش بیمه‌ای از جمله اولویت‌های حال‌حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی است.
وی افزود: باتوجه به تأکید قوانین بالادستی بر همگانی بودن بیمه، برنامه‌ای در قالب «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» تهیه شده است.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه کمیته راهبری گسترش پوشش بیمه‌ای در سازمان تأمین‌اجتماعی با مشارکت واحدهای مختلف تشکیل شده و در این کمیته دستورالعملی تهیه کرده است، گفت: بیمه فراگیر بنا دارد بخش‌های مختلف جامعه را اعم از زنان خانه‌دار، دانشجویان، کارفرمایان و غیره را پوشش داده و زیرچتر حمایتی و بیمه‌ای خود قرار دهد.
قریب ادامه داد: البته از سنوات گذشته امکان استفاده از بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان و دیگر اقشار فراهم بوده، اما به نظر می‌رسد لازم است اطلاع‌رسانی و فعالیت در این زمینه افزایش یابد. به‌عنوان مثال طی یک تا دوماه گذشته با اطلاع‌رسانی بیشتر و توسعه خدمات غیرحضوری، بیمه زنان خانه‌دار رشد دو برابری را تجربه کرده است.
وی درباره مزیت‌های درنظر گرفته شده برای پوشش افراد در قالب برنامه بیمه فراگیر خانواده ایرانی گفت: 2درصد حق بیمه از سوی دولت و مابقی از سوی بیمه‌شده پرداخت می‌شود و سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد برای آن درنظر گرفته شده که براساس انتخاب فرد است.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: این 2درصد را قبلاً هم برای بیمه مشاغل آزاد داشته‌ایم، اما برای زنان خانه‌دار هم برقرار شده است. درخواست و برقراری بیمه نیز به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7848/13/602469/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها