اخبـــــار


به ‌مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجام شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات سه هزار و ۳۸۸ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات سه هزار و ۳۸۸ نفر از محکومان را که در اداره عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

پیام تبریک رؤسای جمهور برخی کشورها به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
دعوت پاشینیان از رئیسی برای سفر رسمی به ارمنستان

گروه سیاسی/ رؤسای جمهور کرواسی، تاجیکستان، سنگال و نخست‌وزیر ارمنستان در پیام‌هایی جداگانه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفته و بر استمرار روابط دیپلماتیک خود با ایران تأکید کردند. در پیام تبریک زوران میلانوویچ رئیس‌جمهور کرواسی به سید ابراهیم رئیسی آمده است: سال‌جاری اهمیت بسیاری برای دو کشور دارد، زیرا سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن می‌گیریم. ایمان دارم که جهت تقویت و پیشرفت روابط فیمابین بخصوص در این دوران چالش برانگیز که همه در حال مبارزه علیه بیماری همه‌گیر کرونا و عواقب آن هستیم، باید بیشتر تلاش نماییم. نخست‌وزیر ارمنستان هم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و از رئیس‌جمهور اسلامی ایران برای سفر رسمی به ارمنستان دعوت کرد. در پیام پاشینیان آمده است: چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به شما و ملت ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. در جمهوری ارمنستان، ما برای توسعه روابط گرم و مبتنی بر حسن همجواری ارمنستان و ایران که بر اساس تاریخ چندصد ساله و احترام متقابل است، اهمیت زیادی قائلیم. باید با خرسندی ثبت کنیم که امسال سی‌اُمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهایمان را جشن می‌گیریم که این مسیر با دستاوردهایی در زمینه‌های مختلف و گسترش چشم‌انداز همکاری‌ها همراه بوده است. امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان در پیامی به رئیس‌جمهور کشورمان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت. در این پیام ضمن اظهار رضایت از دستاوردهای قابل توجه در همکاری‌های گسترده دو کشور، اعلام شده: ما خواهان گسترش بیش از پیش روابط در عرصه‌های مختلف به نفع مردمان با نظرداشت روحیه حسن تفاهم و اعتماد هستیم و ادامه تلاش‌های طرف‌ها را در این راستا، از جمله در زمینه گفت‌و‌گوهای پیوسته سطح عالی مهم ارزیابی می‌کنیم. «مکی سال» رئیس جمهور سنگال هم با ارسال پیامی به سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و با خرسندی از روابط دوستانه و صمیمی بین دو کشور، آمادگی خود را برای تقویت مناسبات دوجانبه ابراز داشت.

 پیشرفت‌های بی‌وقفه‌ای را برای مشارکت راهبردی با ایران آرزومندیم
سخنگوی وزارت خارجه چین فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت ایران تبریک گفت. به گزارش ایرنا، چون یینگ در پیام تبریک توئیتری خود به زبان فارسی نوشت: بدین وسیله فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به دولت و ملت دوست ایران صمیمانه تبریک می‌گوییم و بهترین آرزو را عرض می‌نماییم. دستیار وزیر خارجه چین اضافه کرد: سعادت و بهروزی را برای کشور و مردم ایران آرزومندیم. پیشرفت‌های بی‌وقفه‌ای را برای مشارکت جامع راهبردی چین و ایران آرزومندیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7848/2/602502/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها