سعید جلیلی با اشاره به اعتراف امریکایی‌ها مبنی بر شکست فشار حداکثری، مطرح کرد

امروز هم نفت می‌فروشیم، هم پولش را می‌گیریم


گروه سیاسی/ نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به مناسبت ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۳ سال پیش در زمان 40سالگی انقلاب آنها گفتند که می‌خواهیم ایران چله انقلاب را نبیند و به گفته خودشان چیزی از فشار حداکثری کم نگذاشتند. در بهمن ماه امسال، مسئولان رده بالای امریکا صراحتاً گفتند که سیاست فشار حداکثری ما شکست فاحشی خورد. برخی می‌گویند من خوش‌بینانه تحلیل می‌کنم، ولی من بر اساس اظهارات رسمی مقامات امریکا این مسأله را بیان می‌کنم. سعید جلیلی با بیان اینکه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در امریکا علیه ایران رویکرد مشابه ترامپ دارند، تصریح کرد: در همین یک سال و نیم ریاست‌جمهوری بایدن هم تحریم‌ها برداشته نشده است.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان همچنین گفت: امریکا در یک ماه گذشته اعلام کرد که می‌خواهد فروش نفت ایران را صفر کند، اما کشور‌هایی بودند که گفتند نفت ایران را می‌خرند. یکدفعه یک عده در داخل پیدا شدند و گفتند چرا با این کشور‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. وی عنوان کرد: در حال حاضر وزیر نفت ما می‌گوید امروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت می‌فروشیم و پولش را هم می‌گیریم و کارمزد این فروش بسیار پایین‌تر از قبل تحریم‌هاست.
باید به سرعت مشکلات را جبران کنیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اکنون فرصت تاریخی برای پیشرفت است. ما باید مشکلاتی که در این ایام بوده و ملت ایستادگی کردند را به سرعت جبران کنیم. وی افزود: امروز کشور در یک فرصتی قرار گرفته که طرف مقابل اعتراف به شکست می‌کند. باید با هوشیاری منافع را پیدا کرد و از فرصت‌ها استفاده کنیم. در سال‌های پیش رو با همبستگی آحاد ملت همه به پای آرمان‌ها ایستاده‌اند. مردم نقش خودشان را به بهترین وجه انجام داده‌اند؛ بنابراین امروز وظیفه دستگاه‌هاست تا به بهترین شکل ممکن خدمت کنند.
وی تأکید کرد: اعتراف دشمن به شکست، یک فرصت تاریخی برای پیشرفت است. جهش برای کشور ما ضرورت است و تنها یک انتخاب نیست. امروز باید با هوشیاری از فرصت‌های به‌وجود آمده، استفاده کنیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7848/3/602505/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها