دیگه چه خبر


وزیر کار مدیری  را که انتصابات فامیلی داشت عزل کرد

خبر اول اینکه، با اطلاع حجت عبدالملکی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی مبنی بر اینکه مدیرعامل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برای دختر خود حکم مسئولیت صادر کرده است، دستور فوری برای لغو این حکم صادر شد و علاوه بر این، وزیر کار دستور عزل این مدیرعامل را  که از دوره‌های گذشته به این سمت منصوب شده بود نیز صادر کرد.

تکذیب حضور اعضای دولت در یک همایش اقتصادی با بلیت میلیونی

  خبر دیگر اینکه،  طی روزهای گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر برگزاری همایش کاربردی اقتصاد بلاکچین و آینده دارایی‌های دیجیتال توسط روزنامه دنیای اقتصاد و با حضور برخی اعضای دولت همچون معاون اقتصادی رئیس ‌جمهور و وزرای ارتباطات و اقتصاد و رئیس ‌کل بانک مرکزی در فضای مجازی منتشر شد. هزینه بلیت میلیونی شرکت در این همایش موضوعی بود که حاشیه‌های فراوانی را ایجاد کرد.
اما پیگیری‌های خبرگزاری ایرنا از تمامی اعضای دولت که نام‌شان در اطلاعیه این همایش آمده نشان می‌دهد هیچ یک از اعضای هیأت دولت در این همایش حضور نخواهند داشت و از اساس اعضای دولت پذیرش دعوت برای شرکت خود در این همایش را تکذیب کردند.
 
جان سالم ببرد قاتل تو، نامردیم

  شنیدیم که، سرودخوانی میثم مطیعی در میدان آزادی از برنامه‌های چهل و سومین جشن سالروز پیروزی انقلاب بود که مورد استقبال حاضران در مراسم ۲۲ بهمن قرار گرفت و بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. وی در این مراسم اشعاری از محمدمهدی سیار، میلاد عرفان پور و علی‌محمد مؤدب را قرائت کرد که بخشی از آن روایت دلتنگی‌های امت برای سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی بود:
«بر زمین هر طرفی دست علمداری...آه
سر هر دار خدایا سر سرداری...آه
 بیرق مستی این تاک نخواهد افتاد
به اباالفضل که بر خاک نخواهد افتاد
 حاج قاسم که صدایش، نفس صبحدم است
گفت جمهوری اسلامی ایران، حرم است
 باز دلتنگ تو هستیم کجایی ای مرد!
دل به لبخند تو بستیم کجایی ای مرد!
 صف اول که به لبخند تو زیبا می‌شد
شعر هم مثل همه محو تماشا می‌شد
 انتقام تو که کابوس شب امریکاست
ای یل معرکه! والله که بر ذمّه ماست
 این نه عهدی‌ست که یک آن هم از آن برگردیم
جان سالم ببرد قاتل تو، نامردیم»
 
نامه دانشجویان به اژه‌ای درباره خصوصی‌سازی فروشگاه رفاه

  با خبر شدیم که، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای خواستار ورود قوه قضائیه به پرونده خصوصی‌سازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه شد. در بخشی از این نامه آمده است: «در دو دهه گذشته تعداد زیادی از شرکت‌های موفق و سودده دولتی که جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شدند به‌ بخش خصوصی واگذار شدند. اکنون ثمره یکی دیگر از «اختصاصی‌سازی»‌های اموال دولتی را در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه شاهد هستیم. واگذاری فروشگاه رفاه به بخش خصوصی کلاف سردرگمی از انواع و اقسام فسادهای مالی و اقتصادی است.»
این تشکل دانشجویی در این نامه اظهار داشت: «سال ۹۶ در فرایندی غیرشفاف حدود ۶۲ درصد سهام فروشگاه تنها با پرداخت ۴۸۰ میلیارد تومان به شرکت‌های صوری «بازتاب سهام توس» و «سپهر نوید آفرین» به صورت اقساط ۴ ساله واگذار شد.  در حالی که ارزش تخمینی تنها یک فقره از املاک فروشگاه در تقاطع‌ جمهوری-ولیعصر نزدیک ۳۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شد. براساس پیگیری‌های بسیج دانشجویی دانشگاه تهران واگذاری غیرقانونی اولین و بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور هنوز ابطال نشده است. مطالبه بسیج دانشجویی این است که حکم پرونده واگذاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با مدنظر قرار دادن فرمایش رهبر انقلاب سریع‌تر صادر شود.»
 
قدردانی یک خوزستانی از خندوانه

  خبر رسیده که،  وحید یامین‌پور، معاون وزیر ورزش و جوانان در توئیتی نسبت به اقدام تحسین‌برانگیز برنامه تلویزیونی خندوانه در شب 22 بهمن واکنش نشان داد. وی در این توئیت نوشت: «خندوانه در شب 22 بهمن گروهی از هموطنان عرب خوزستانی را دعوت کرده بود.
رامبد {جوان} لباس عربی پوشید و ساعتی با نغمه و شعر عربی شاد بودیم. از این کار فرهنگی تمیز در روزهایی که حادثه تلخ اهواز همه را شوکه کرده بود، تشکر می‌کنم. خوزستانی‌ها و هموطنان عرب در لطف و مهربانی بهترین هستند.» گفتنی است این مجری-کارشناس باسابقه صدا و سیما، خود اصالتاً خوزستانی است.

 نمره شفافیت: 102 از 290

  مطلع شدیم که ،   در روز‌های گذشته جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار تسریع در روند تصویب طرح «شفافیت آرای نمایندگان» شده و نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح نسبت به آرای خود اعلام آمادگی کردند. این نامه در ابتدا حدود 60 امضا داشت که هم اکنون تعداد امضا‌های این نامه، به 102 امضا افزایش یافته است.

طالبان: به معاهده آب میان ایران و افغانستان پایبندیم

  دست آخر اینکه،  وزارت آب و انرژی طالبان در بیانیه‌ای ضمن اعلام پایبندی به معاهده آب میان ایران و افغانستان از آمادگی این وزارتخانه برای اجرای توافقنامه حقابه با طرف ایرانی خبر داد. به گزارش ایسنا، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان بیانیه وزارت آب و برق امارت اسلامی افغانستان را در توئیتر منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است که در ارتباط با مدیریت رودخانه هلمند به تمام موضوعات حقوقی، فنی و ضمایم معاهده آب که میان ایران و افغانستان در سال ۱۳۵۱ امضا شده، پایبند خواهد بود.  این وزارتخانه تأکید کرده است که آمادگی دارد برای اجرای مفاد این معاهده دائمی با کشور دوست و همسایه ایران در فضای اعتماد همکاری کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7848/3/602507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها