اخبــــــار



۲۵ روز تا صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار

شمارش معکوس برای اجرای طرح صدور مجوز‌های الکترونیکی کسب و کار بر اساس مصوبه هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار و دستور وزیر اقتصاد آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس مصوبه هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار و دستور وزیر اقتصاد همه دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار از ۱۸ اسفند باید صدور مجوز‌ها را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهند. بر این اساس همه مراجع صدور مجوز کسب و کار و دستگاه‌ها باید مدارک مورد نیاز کسب و کار‌ها را در سامانه ملی مجوز‌های کشور
(g۴b.ir) بار گذاری کنند. طبق ماده ۷ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، همه دستگاه‌هایی که مجوز صادر می‌کنند باید مدارک و شرایط صدور مجوز را در درگاه ملی و تخصصی خود بگذارند و مردم به صورت الکترونیکی مدارک را ارسال و سپس مجوز را دریافت کنند.


تشکیل قرارگاه تسهیل تشریفات گمرکی

رئیس کل گمرک ایران گفت: قرارگاه تسهیل تشریفات گمرکی و جلوگیری از ایستایی و ماندگاری کالا، در گمرک جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود. به گزارش گمرک ایران، علیرضا مقدسی از تشکیل قرارگاه تسهیل تشریفات گمرکی و جلوگیری از ماندگاری کالا خبر داد و اظهار کرد: هدف از تشکیل این قرارگاه ایجاد شرایط مناسب و رفع موانع موجود برای تسهیل و تسریع تشریفات گمرکی ترخیص کالا به ویژه کالاهای اساسی، مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین یافتن راه‌های مؤثر و عملی جهت کاهش ماندگاری کالا در گمرکات کشور است. رئیس کل گمرک ایران افزود: فرماندهی و هدایت امور این قرارگاه را معاون امور گمرکی و سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک به طور مشترک بر عهده خواهند داشت و با تشکیل جلسات هفتگی، رصد، بررسی و تحلیل موانع تسهیل تشریفات گمرکی و عوامل ایجاد ایستایی و ماندگاری کالا در گمرکات بخصوص کالاهای اساسی و ارائه پیشنهادها و راهکارهای مناسب موجبات افزایش سرعت ترخیص و کاهش دپوی کالاها را فراهم خواهند کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/6/602596/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها