اخبـــار


سیب‌زمینی ۸ هزار تومان شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از توزیع گسترده گوشت تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار و همچنین توزیع محصولاتی چون سیب زمینی و برنج خبر داد و گفت: برنج طارم هم به قیمت مناسب اینترنتی عرضه می‌شود.
علیرضا رضازاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی درباره تنظیم بازار محصولات گوشت قرمز، برنج، سیب‌زمینی و نهاده‌های دامی توضیحاتی داد. رضازاده از کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر با توزیع گسترده‌ای که انجام شد قیمت این محصول در میادین میوه و تره‌بار به کیلویی 10 هزار تومان رسیده و از امروز سیب‌زمینی در سامانه بازرگام کیلویی 8 هزار تومان بارگذاری شده است. وی افزود تولید سیب زمینی در کشور سالانه 5.2 میلیون تن است و مصرف کشور نیز از این میزان پایین‌تر است به دلیل سیل بخشی از محصولات از بین رفت و البته مهمتر از آن برخی در داخل به این نوسان قیمت دامن زدند و عاملی برای افزایش قیمت شد.

کاهش ۶۳ درصدی صادرات زعفران

عضو هیأت رئیسه شورای ملی زعفران گفت: بنا به آمارهای ارائه شده از سوی گمرک، صادرات زعفران در ماه گذشته حدود ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، باید این مسأله، عارضه‌یابی و مشخص شود که عیب و مشکل کار کجاست؟ علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه یک طیف خاص در دنیا زعفران مصرف می‌کنند، گفت: در حال حاضر حدود 90 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود اما این به مثابه اعمال سلیقه ما به خریداران در بازارهای جهانی نیست و ما نمی‌توانیم محصول را با نرخی که در نظر داریم به فروش برسانیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/7/602598/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها