اخبار



تأمین سوخت شناور‌های مسافری با نرخ یارانه‌ای

 سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از قول مساعد دولت و وزارت نفت برای اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورها و کشتی‌های مسافری در مسیر دریایی چابهار به عمان خبر داد.
‌حسین عباس‌نژاد اظهار داشت: این سازمان در سالیان اخیر در راستای رونق مسافربری بین‌المللی دریایی و رونق کسب و کار پایدار در این حوزه، ترمینال‌های مسافری دریایی مناسبی را در برخی بنادر از جمله بندر بوشهر، بندر چابهار و بندر خرمشهر راه‌اندازی کرد.
وی افزود: اما از چند سال گذشته و پس از اعمال تغییرات در نحوه توزیع سوخت و اعمال سهمیه‌ها، نرخ سوخت گازوئیل مورد نیاز شناورهای مسافری در سفرهای بین‌المللی با نرخ آزاد و غیر یارانه‌ای محاسبه شد و همین امر موجب افزایش هزینه‌های ناوگان مسافری دریایی و به تبع آن با توجه به عدم صرفه اقتصادی برای افزایش نرخ بلیت موجب کاهش شدید این سفرها شد‌ه است. وی افزود: در مکاتبات متعدد از وزارت نفت درخواست شده است در راستای حمایت از توسعه دریامحور و اشتغالزایی در استان‌های ساحلی و رونق کسب و کار پایدار در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی و ارائه مشوق به بخش خصوصی، در شرایط فعلی که نرخ سوخت گازوئیل مورد نیاز شناورهای مسافری در سفرهای بین‌المللی با نرخ آزاد و غیریارانه‌ای محاسبه می‌شود، سوخت شناورهای مسافری در مسیرهای بین‌المللی از جمله بندر چابهار- مسقط و بندر بوشهر- دوحه مشابه شناورهای سنتی (با نرخ حمایتی 80 درصد سوخت مورد نیاز در هر سفر به نرخ یارانه‌ای و 20درصد به نرخ بانکرینگ) محاسبه و تخصیص داده شود. سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر ابراز امیدواری کرد با مساعدت وزارت نفت، سوخت یارانه‌ای به شناورهای فعال در سایر خطوط مسافری دریایی بین‌المللی نیز تعلق گیرد.


نرخ بلیت هواپیما تحت کنترل است

سازمان هواپیمایی کشوری در مورد برخی اظهارنظرها در خصوص افزایش نرخ بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی اعلام ‌کرد: پس از صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر حذف محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در آذرماه امسال و متعاقب آن تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر کاهش نرخ بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی اقدام به کاهش متوسط ۱۵ درصدی نرخ بلیت پرواز کردند. همزمان با انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۳۰۰ هزار تومانی بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام‌ کرد: نرخ بلیت پروازهای داخلی همه شرکت‌های هواپیمایی در محدوده نرخ تعیین شده بوده و این سازمان روی قیمت‌ها نظارت دارد.


برگشت پول به مجردها در نهضت ملی مسکن بدون سود

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به مردان مجرد بالای 23 سال این فرجه و فرصت داده شده که در مدت زمان دو سال متأهل شوند و بتوانند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شوند. مجردان باید تعهد دهند اگر در زمانی که پروژه و واحد مورد نظر آماده به تحویل شد، متأهل نباشند، واجد شرایط نیستند و واحد از آنها گرفته می‌شود و به واجد شرایط دیگر تحویل داده خواهد شد. محمود محمودزاده در پاسخ به این سؤال ایلنا که آیا در زمان برگشت پول و آورده اولیه به مجردهایی که نتوانستند در مدت زمان معین متأهل شوند، بحث پرداخت سود برای خواب سپرده و پول افراد در نظر گرفته شده، گفت: خیر، برگشت پول به افراد بدون سود است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/9/602607/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها