رئیس اتاق اصناف ایران در گفت وگو با «ایران»

تسهیلات کرونایی در دولت گذشته متوقف شد


سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران درباره پرداخت تسهیلات کرونایی و فرایندی که واحدهای صنفی طی 2 سال گذشته طی کردند به «ایران»، گفت: تمام واحدهای صنفی به علت شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند ولی برخی از رسته‌های صنفی مانند تالارها، پوشاک و کیف و کفش نسبت به سایر بخش‌ها با بیشترین چالش مواجه شدند. چرا که نتوانستند در فصل مورد نظر کالاهای خود را به فروش برسانند. قرار بود این گروه‌ها مورد حمایت قرار گیرند اما متأسفانه در دولت گذشته چنین اتفاقی نیفتاد و حال امیدواریم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم بتواند به گروه‌های آسیب دیده کمک کند.
او با بیان اینکه پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای صنفی در دولت گذشته متوقف شد، اظهار داشت: اول اینکه در زمان پرداخت این تسهیلات هم واحدهای صنفی نتوانستند از آنها منتفع شوند و همواره نقدهایی نسبت به تسهیلات کرونایی وجود داشت که یکی از آنها میزان سود بالای تسهیلات بود، دوم اینکه اصناف با توجه به شرایط آن زمان نسبت به بازپرداخت تسهیلات خود اطمینان نداشتند، به‌عنوان مثال تالارهایی که تعطیل بودند چگونه می‌توانستند بازپرداخت تسهیلات داشته باشند؟ و سوم اینکه بانک‌ها مثل همیشه سنگ‌اندازی می‌کردند و همین امر هم یک مانع جدی بر سر راه واحدهای صنفی بود.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با سیستم هوشمندی که توسط قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ایجاد شده است، ما از محدود کردن به معنای تعطیلی تا حدود زیادی می‌توانیم جلوگیری کنیم، منتها لازم است که اصناف سه دوز واکسن را زده باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در این صورت امیدواریم که طی هفته‌های آتی نیازی به متوقف کردن فعالیت کسب و کار واحدهای صنفی نباشد.
او در پاسخ به این سؤال که اگر واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، چه عواقبی انتظار آنها را می‌کشد، تصریح کرد: طبق ضوابط پیش‌بینی شده ابتدا اخطار داده می‌شود و سپس واحد صنفی به مدت 14 روز پلمب خواهد شد و اگر تکرار شود زمان پلمب افزایش بیشتری پیدا می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/10/602610/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها