خبر خوان


تشکیل ۲۴ پرونده تخلف در بازار لوازم خانگی

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: ۲۴ پرونده قاچاق، گرانفروشی و تقلب در بازار لوازم خانگی تشکیل شده است.
هوشنگ محمدی گفت: در نیمه دوم امسال تاکنون ۲۴ پرونده تخلف در بازار لوازم خانگی تشکیل شده است که متخلفان آن به پرداخت ۲ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.
به گفته وی، بیشترین فراوانی این پرونده‌ها مربوط به قاچاق کالا و ارز، گرانفروشی و تقلب است./ صداوسیما

نیاز  به  ۲۵ هزار ماشین آلات معدنی داریم

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران با بیان اینکه طی ۴ سال باید ۲۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات به معادن تزریق شود، گفت: معدنکاری کشور در حال زمینگیر شدن است که علت عمده آن نبود تجهیزات است. سجاد غرقی در مورد تأمین ماشین‌آلات معادن اظهار کرد: در حال حاضر طبق برآورد‌های انجام شده، فقط «معادن کوچک مقیاس» در انتهای سال ۹۹ نیاز به تأمین ۱۱ هزار دستگاه جدید داشتند که جهت افزایش حمل عملیاتی بوده است، یعنی این دستگاه‌ها برای نوسازی و … نیست.
نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تن عملیات خاکبرداری انجام شود در حالی که این عدد هم اکنون ۵۰ میلیون تن است، افزود: جهت دستیابی به هدف‌گذاری افق ۱۴۰۴ نیاز به رشد سالانه ۱۶ درصدی تولید مواد معدنی داریم، بنابراین باید ۲۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی طی ۴ سال آینده به این صنعت تزریق شود تا هم به اهداف ۱۴۰۴ برسیم و هم از زمینگیر شدن این صنعت جلوگیری کنیم. وی ادامه داد: جهت تأمین بخش عمده این مواد معدنی و استخراجی، ظرفیت‌ها در صنایع پایین دست مثل سنگ‌های ساختمانی، مس و فولاد ایجاد شده است در صورتی که این ظرفیت استخراج نشود، بخش عمده‌ای از صنایع برای تأمین مواد اولیه به مشکل می‌خورند./مهر

وفور قاچاق در بازار پوشاک

بهرام شهریاری، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به وفور پوشاک قاچاق در این بازار، گفت: متأسفانه برخوردها با کالای قاچاق به‌صورت مقطعی بوده و تداوم ندارد؛ در یک بازه زمانی مبارزه با قاچاق سرعت می‌گیرد اما پس از مدتی فضا برای متخلفان باز می‌شود.
وی عامل افزایش قاچاق در کشور را عدم شفافیت دانست و گفت: اگر دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی و حساب‌های بانکی به‌صورت سیستمی کنترل شود، بسیاری از مشکلات در خصوص عرضه پوشاک قاچاق برطرف خواهد شد./مهر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/10/602611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها