دستور ویژه وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای افزایش بخش های کودکان در بیمارستان ها

افزایش ناگهانی مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان


زاهدان - محمد شکوهی فر: میزان ابتلا به کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن، با شیب عمودی و چشمگیر 73 افزایش یافته است.
حسین مدرس‌خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در ارتباط ویدیوکنفرانسی با رئیس‌جمهور در ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا، گزارشی از وضعیت استان ارائه داد.
مدرس‌خیابانی اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا طی هفته گذشته از ۵ هزار و ۶۷۳ نفر به ۹ هزار و ۸۳۲ نفر افزایش یافته است.
وی گفت: تعداد افراد بستری از ۱۲۰ نفر به حدود ۳۵۰ نفر افزایش پیدا کرده که افزایش دو برابری را نشان می‌دهد. همچنین تعداد فوتی‌ها نیز از ۷ نفر به ۱۰ نفر افزایش یافته است.
استاندار خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های خاش و تفتان در استان، رنگبندی قرمز و سه شهرستان زاهدان، زابل و میرجاوه، رنگبندی نارنجی و ۲۱ شهرستان دیگر رنگ‌بندی زرد دارند.
وی ادامه داد: چهار شهرستان ایرانشهر، بمپور، نیکشهر و لاشار که هفته گذشته نارنجی بودند با تلاش‌های کادر درمان و مجموعه فرمانداری به رنگ زرد تغییر رنگ دارند که جای خوشحالی دارد.
نماینده عالی دولت در استان در خصوص واکسیناسیون اظهار داشت: میزان پوشش واکسیناسیون در استان در دوز اول ۸۴ درصد، در دوز دوم ۷۰ درصد و در دوز سوم میزان پوشش واکسیناسیون ۲۲ درصد است که کمتر از میانگین کشوری است.
استاندار گفت: برای افزایش درصد پوشش واکسیناسیون، واکسیناسیون قشری را در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر ۹۲ درصد دانش‌آموزان و ۳۷ درصد اصناف و بیش از ۴۰ درصد نیروهای مسلح واکسینه شده‌اند و با استقرار واحدهای سیار، درصد پوشش واکسیناسیون را اضافه کرده‌ایم.
مدرس خیابانی درخصوص ترددهای مرزی و کنترل موارد مثبت اظهار داشت: در هفته اخیر حدود ۹۴ هزار نفر از 3مرز اصلی ریمدان و میرجاوه در مرز پاکستان و میلک در مرز افغانستان وارد شدند که حدود ۹۳ هزار و ۸۹۳ تست انجام شده و ۴۸۰ مورد مبتلا ثبت شده که این افراد برگشت داده شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: افراد خارجی که تست آنها مثبت می‌شود، برگشت داده شده و اتباع ایرانی قرنطینه می‌شوند اما حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ ورودی از راه‌های مختلف غیرمجاز صورت می‌گیرد که قابل کنترل نیستند.
 وی درخصوص شیوع این بیماری در مدارس نیز اظهار داشت: با توجه به ابتلای ۲ هزار نفر از معلمین و بیش از ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان، فعالیت مدارس از هفته گذشته تاکنون غیرحضوری اعلام شد.
استاندار گفت: درخصوص اینکه اطفال را در سیستان و بلوچستان، دیر به مراکز درمانی می‌آورند، طبیعی است به‌دلیل اینکه بخشی از علائم خفیف است و علائم ظاهری وجود ندارد و نکته دیگر اینکه در استان سیستان و بلوچستان دسترسی به مراکز درمانی و بیمارستانی کمتر است و میانگین تخت بیمارستانی در کشور به ازای هر هزار نفر ۱.۹ است اما در استان ۱.۳۸ است و در خیلی از روستاها و شهرها فاصله با مراکز درمانی حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است و این موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنیم که به محض ظهور علائم اولیه به نزدیک‌ترین درمانگاه مراجعه کنند.
استاندار اظهار داشت: با توجه به اینکه سویه جدید این بیماری، اطفال را بیشتر درگیر می‌کند و بخش‌های مراقبت‌های ویژه اطفال در استان با کمبود مواجه است، با دستور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش بخش‌های اطفال و نوزادان در دستور کار قرار می‌ گیرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/14/602626/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها