ایران در ایران


پلیس فتا شکارچیان سواحل بندر ترکمن را نقره داغ کرد

ایران زمین- دادستان شهرستان بندرترکمن از دستگیری لیدرهای شکارچیان آشوراده و میانکاله در این شهرستان با همکاری پلیس فتا خبر داد.  این افراد  که بیش از صد نفر بودند بدون پروانه شکار وارد آشوراده و میانکاله شدند و براساس آمارهای جمشید محب خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور سه بار با ساچمه به محیط بان‌ها شلیک کردند. بسیاری دلیل این حمله را اعتراض آنها به عدم صدور پروانه شکار در دو سال گذشته می‌دانند. پیش از این حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با «ایران»، میانکاله را ذخیره گاه زیست کرده دانسته بود که براساس قوانین مصوب صدور پروانه شکار در آن ممنوع است. علاوه بر آن میانکاله و آشوراده در دو سال گذشته شاهد مرگ هزاران پرنده مهاجر خود به دلیل بوتولیسم بود. از سوی دیگر به دلیل وقوع آنفلوانزای پرندگان شکار در دیگر مناطق نیز ممنوع است. این سه موضوع باعث شد تا محیط زیست پروانه شکار برای شکارچیان منطقه صادر نکند. علیرضـــــا مزیـــــــدی  دادستان میانکاله نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر برخی افراد از طریق گروه‌های تلگرامی و واتساپی اقدام به فراخوان برای شکار در منطقه می‌کردند، اظهار کرد: بلافاصله موضوع با حساسیت و دقت لازم توسط پلیس فتا در دستور کار بررسی قرار گرفت. وی با بیان اینکه ۵ نفر از لیدرهای این شکارچیان که با همکاری پلیس فتا شناسایی و به دادسرا احضار شدند، افزود: در کنار این موضوع دستور توقیف شناورها و قایق‌های غیرمجاز هم صادر شده است.دادستان بندرترکمن با تأکید بر اینکه همچنین کومه‌هایی که شکارچیان غیرمجاز در منطقه آشوراده ساخته بودند تخریب شده است، ادامه داد:  متخلفان مطمئن باشند اقدامات غیرقانونی آنان از چشم قانون پنهان نیست و بزودی باید در دادگاه پاسخگو باشند.مزیدی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۸ پرونده برای شکارچیان متخلف تشکیل شده است، تصریح کرد: رأی ۲۱ پرونده از این 48 پرونده صادر شده و در مرحله اجرای احکام قرار دارد و سایر پرونده‌ها نیز در دست بررسی است.


تخریب ساخت‌وسازهای ناجا، بنیاد شهید و وزارتخانه‌های کشور و راه
اراضی آزاد شده ساحل رود کرج تفرجگاه عمومی می‌شوند

کرج -  در ادامه روند ‌پرشتاب آزادسازی بستر رودخانه کرج، تخریب ساخت‌و‌سازهای ناجا، بنیاد شهید، وزارت راه و وزارت کشور آغاز شد. رئیس کل دادگستری البرز اعلام کرد  اراضی متصرفه که تاکنون در فاصله بین پل حامی تا آبگیر بیلقان آزادسازی شده‌اند دراختیار شهرداری کرج قرار داده شده تا نسبت به ساخت تفرجگاه و استراحتگاه ساحلی برای عموم مردم اقدام شود.27 دی‌ماه بود که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه ای  در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه دستورات مهمی درباره موضوع مهم و چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری‌ها صادر کرد. پنج روز پس از دستور رئیس عدلیه در 2 بهمن‌ماه روند تخریب بنای متعلق به دستگاه قضا در بستر رود چالوس، آغاز و حریم رودخانه کرج آزادسازی شد.
  بعد از تخریب کامل بنای قدیمی قوه قضائیه، آزادسازی‌های مرتبط با  وزارت نیرو، سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت نیرو،کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند دستگاه دولتی و حاکمیتی دیگر  انجام شد. ‌حالا در ادامه روند پرشتاب آزادسازی بستر رودخانه کرج، صبح دیروز ساختمان‌های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و ناجا تخریب شدند. رئیس کل دادگستری استان البرز درباره اقدامات دستگاه قضا برای حفاظت از اراضی ملی و طبیعی در حاشیه رودخانه کرج گفت:  با توجه به تأکیدات رئیس دستگاه قضا برای زمانبندی در اجرای کار آزادسازی اراضی ملی و طبیعی، 2 فاز اجرایی برای آزادسازی حاشیه رودخانه کرج تعیین شده است. در فاز اول قرار است از پل حامی کرج تا آبگیر بیلقان به طول 4 کیلومتر و در فاز دوم از آبگیر بیلقان تا سد امیرکبیر به طول 16کیلومتر آزادسازی شود. فاضلی هریکندی با بیان اینکه تاکنون ساختمان‌های متعلق به چند دستگاه حاکمیتی از جمله قوه‌قضائیه، محیط زیست، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخریب شده است، بیان کرد: دیروز  هم  روند تخریب ساختمان‌های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و ناجا آغاز شد که با این اقدام در مجموع از مسیر 16کیلومتری آبگیر بیلقان تا سد امیر‌کبیر حدود 5کیلومتر (30درصد مسیر) آزادسازی می‌شود و در مراحل بعدی کارهای ایمن‌ساز انجام می‌شود.  
رئیس کل دادگستری البرز بیان کرد:  تاکنون در مسیر 4 کیلومتری پل حامی تا آبگیر بیلقان ساختمان‌های متعلق به 3 دستگاه حاکمیتی و در مسیر 16کیلومتری آبگیر بیلقان تا سد امیرکبیر ساختمان‌های متعلق به 15 دستگاه حاکمیتی و 5دستگاه نظامی شناسایی شده است. در مورد دستگاه‌های حاکمیتی سختگیری بیشتری شده است و ساختمان‌هایی که بعد از سد امیرکبیر نیز احداث شده، شناسایی شده‌اند تا نسبت به تخریب آنها اقدام شود.

دستور دادستان هرمزگان برای توقف کوه‌خواری در جزیره هرمز

بندرعباس - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در جریان بازدید از قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز درخصوص حفظ حریم این اثر تاریخی و توقف کوه‌خواری در شرق جزیره هرمز دستورات ویژه صادر کرد.به گزارش دادگستری استان هرمزگان، ‌ علیرضا احمدی‌منش ضمن بازدید از روند مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز، با صدور دستورات ویژه قضایی برلزوم حفظ حریم این اثر تاریخی تأکید کرد.
وی همچنین با حضور در شرق جزیره هرمز دستورات ویژه‌ای را برای توقف کوه‌خواری در این منطقه صادر کرد.  احمدی‌منش ضمن بازدید از قریب به بیش از 40هکتار از اراضی خلع ید شده در جزیره هرمز پس از استماع گزارش مسئولان مربوطه بر روند رفع تصرف و اعاده این زمین‌ها به بیت‌المال نظارت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/14/602627/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها