اخبار


معاون رگولاتوری اعلام کرد
کاهش آمار شکایت کاربران از خدمات ارتباطی

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) گفت: میزان ثبت شکایات در سامانه ۱۹۵ امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه بوده است. به این معنی که میزان شکایت در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته، حدود ۱۱ درصد کاهش داشته است اما در مورد ثبت شکایت کاربران از کیفیت خدمات اینترنت، آمارها نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، از حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش حکایت دارد.
به گزارش مهر، مجید حقی با بیان اینکه در سازمان رگولاتوری هیچ شکایتی را کوچک نمی‌شماریم و تمامی شکایات کاربران را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنیم، افزود: روند پیگیری شکایات کاربران از خدمات اپراتورهای ارتباطی به این صورت دنبال می‌شود که در ابتدا با استعلام از اپراتور، نتیجه را برای شاکی ارسال می‌کنیم اما اگر قانع نشد و آن را نپذیرفت، شکایت مجدداً برای بررسی به اپراتور ارجاع می‌شود.
وی در ادامه گفت: حتی این امکان وجود دارد که ناظران مناطق رگولاتوری را اعزام کنیم تا به‌صورت حضوری شکایت کاربر را بررسی کرده و نتیجه این بررسی را به شاکی اعلام می‌کنیم. حتی اگر در این مرحله نیز کاربر از پاسخ شکایت خود قانع نشد، موضوع در یک کمیته متشکل از اعضایی در خارج از رگولاتوری با نگاهی کلان و جامع مورد بررسی قرار می‌گیرد و دوباره نتیجه به کاربر ارسال می‌شود.
حقی با اشاره به اینکه در راستای اهمیت بررسی شکایات کاربران از خدمات ICT، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کننده به چارت رگولاتوری اضافه شده است، تأکید کرد: هدف از افزودن این چارت، تمرکز بیشتر به بحث شکایات و استیفای حقوق مصرف‌کننده بوده است. بر این اساس تمامی موارد در حوزه تعرفه، کیفیت و پوشش را نیز از سمت کاربر و مصرف کننده نظارت می‌کنیم.

اعطای تسهیلات  با کارمزد ۴ درصد به‌دانش‌بنیان‌ها

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه رهن محل کار به شرکت‌های دانش‌بنیان خارج از استان تهران با کارمزد چهار درصد خبر داد.
به گزارش ایرنا، روح‌الله ذوالفقاری در این خصوص گفت:‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای کار و فعالیت، نیاز به دفتر کار و فضای کارگاهی دارند اما شرکت‌های نوپا به دلایل مختلف نیاز دارند که دفتر کار یا فضای کارگاهی را اجاره کنند، تأمین ودیعه رهن این فضاها بویژه در شهرهای بزرگ و در سال‌های اول تشکیل کسب‌وکار سرعت رشد کسب و کارها را کند می‌کند و موجب می‌شود به جای تخصیص منابع مالی کارآفرینان به فعالیت‌های اصلی و ارزش آفرین صرف تأمین محل کار شود.
وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به این شرکت‌ها با هدف تأمین ودیعه رهن محل استقرار تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه محل کار را در نظر گرفته است، افزود: این تسهیلات شامل شرکت‌هایی می‌شود که قصد توسعه کسب‌وکار  دارند و صندوق نوآوری ۷۰ درصد مبلغ ودیعه رهن شرکت‌های متقاضی را تأمین می‌کند.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، هدف از این تسهیلات را کمک به افزایش ضریب موفقیت و سرعت رشد شرکت‌ها عنوان کرد و گفت:‌ سقف این تسهیلات در کلان‌شهرها ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای کشور ۲۵۰ میلیون تومان است، تسهیلات ودیعه رهن محل کار، قرض‌الحسنه و کارمزد آن چهار درصد و یک ساله است، اما در صورتی که شرکت‌ها به اهداف توسعه‌ای از پیش تعیین شده خود برسند، تا ۲ سال دیگر هم قابل تمدید است.
ذوالفقاری با یادآوری اینکه در ۲ سال اخیر به ۲۱۱ شرکت دانش بنیان کشور به مبلغ بیش از ۶۶ میلیارد تومان این تسهیلات پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی مستقر در خارج از استان تهران می‌توانند با مراجعه به سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

رصدخانه ملی گردش نخبگان تشکیل می‌شود

«رصدخانه ملی گردش نخبگان» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و با استفاده از ظرفیت یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور راه‌اندازی می‌شود.
به‌گزارش «ایران» راه‌اندازی رصدخانه ملی گردش نخبگان که مصوبه ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «راهکارهای جذب، نگهداشت، تعامل و بازگشت نخبگان» است، مأموریت دارد تا رصد، پایش و ارزیابی جایگاه ایران در جریان‌های بین‌المللی گردش نیروی انسانی تحصیلکرده، فناور، متخصص و نخبه و عوامل مؤثر بر آن، بدون توسعه تشکیلاتی انجام دهد و از سوی دیگر در این مصوبه بر افزایش هم‌افزایی‌ها و تلاش‌ها برای حفظ این نیروی انسانی ارزشمند در کشور تأکید شده است.
طبق اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف از ایجاد این رصدخانه ارتقای حکمرانی و هوشمندی ملی در حوزه تبادلات بین‌المللی سرمایه انسانی بویژه نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص است.
گفتنی است این کار در دل برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که توسط مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف «استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور»، «ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه‌های میزبان»، «فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور» و «فراهم کردن شرایط انتقال مهارت‌ها، روش‌ها و قابلیت‌های خدماتی نوین توسط متخصصان ایرانی خارج از کشور به داخل» در حال اجراست، تعریف شده است.

اینتل‌ تراشه بلاکچین ساخت

شرکت اینتل تراشه جدیدی برای کاربردهای بلاکچین مانند استخراج بیت کوین و تولید توکن غیرقابل معاوضه (NFT) عرضه کرد.
به گزارش ایسنا، این تراشه تا پایان امسال عرضه می‌شود و نخستین مشتری آن شرکت بلاک (Block) جک دورسی خواهد بود که اخیراً نام خود را از «اسکوئر» تغییر داده تا منعکس کننده تمرکز رو به رشدش در حوزه بلاکچین باشد.
بلاکچین به‌عنوان پایگاه‌های داده عمومی عمل می‌کند که اطلاعات مبادلات را در شبکه‌ای از رایانه‌ها نگهداری می‌کند و در سال های اخیر اهمیت بسزایی پیدا کرده است.
اینتل اعلام کرد این تراشه یک سرعت دهنده کم مصرف است که برای سرعت بخشیدن به وظایف بلاکچین طراحی شده که مستلزم حجم زیادی قدرت رایانشی بوده و متعاقباً انرژی زیادی مصرف می‌کنند.
شرکت انویدیا که کارت‌های گرافیکی طراحی این شرکت به طور گسترده برای فعالیت‌های استخراج رمزارز استفاده می‌شود، یک تراشه جداگانه برای استخراج اتریوم دارد.
براساس گزارش رویترز، اینتل برای حضور پررنگ در این فضا، بخش جدیدی با عنوان «گروه رایانش سفارشی» در واحد «گرافیک‌ها و سیستم‌های رایانشی پرشتاب» تشکیل داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/15/602632/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها