در آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران اتفاق افتاد

قاسمی‌نژاد به گل گهر پیوست، شیری به فولاد


گروه ورزشی/ دیروز آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر فوتبال ایران در حالی سپری شد که تعدادی از بازیکنان، تیم‌های جدیدی را برای ادامه فوتبالشان انتخاب کردند. یکی از این بازیکنان، امین قاسمی‌نژاد بود که از کم بازی کردنش در استقلال ناراضی بود و درخواست خود برای جدایی از جمع آبی‌پوشان را به مسئولان این باشگاه ارائه داده بود. در این شرایط، او موفق به جلب رضایت استقلالی‌ها برای جدایی شد اما در حالی که احتمال حضورش در پرسپولیس هم مطرح شده بود، به صورت قرضی راهی گل‌گهر شد تا ادامه فصل را در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی توپ  بزند. در این میان، اخباری هم درباره جدایی سعید مهری‌ هافبک استقلال و حضور او در تراکتور شنیده می‌شد اما محمد نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای استقلال این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که مهری در استقلال می‌ماند. با این حال، این تنها اتفاق رخ داده درباره آبی‌ها نبود. چرا که فرشید باقری بازیکن سابق استقلال بابت طلب 2 میلیارد و 50 میلیونی‌اش، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را بست. در این بین، اجلال نصیری معاون استقلال از سعید طرزی وکیل باقری خواست مطالبات این بازیکن در 5 قسط پرداخت شود که با مخالفت او روبه‌رو شد. در این بین گفته شد استقلال باید رضایت باقری را جلب می‌کرد تا بتواند مجوز بازی صالح حردانی و عزیزبک آمانوف را بگیرد ولی مجیدی اعلام کرد آنها مشکلی برای بازی ندارند.
 پرسپولیس فقط مجوز گوهری را گرفت
اما پرسپولیس در روزهای گذشته تلاش زیادی داشت تا بتواند بازیکنان جدیدی از جمله رامین رضاییان و یک مهاجم برزیلی را به خدمت بگیرد که این اتفاق نیفتاد. رضا درویش مدیرعامل این باشگاه درخصوص دلیل منتفی شدن جذب آنها، به برنامه شب‌های فوتبالی گفت: «الدحیل با وجود اینکه رضاییان را از لیست کنار گذاشته اما تحت هیچ شرایطی حاضر به فسخ قراردادش نیست. من به عنوان مدیرعامل پرسپولیس دیگر باید چه کاری انجام می‌دادم که شاید در آن کوتاهی باشد و آن را انجام ندادم. ما از بازیکن برزیلی که در پرتغال حضور دارد، پاسخ مثبت گرفتیم ولی باشگاه این بازیکن ایمیل زده که باید تا صبح فردا (دیروز) برای آزاد کردن او، ۵۰۰ هزار دلار به ما بدهید. به همکار بین‌الملل‌مان گفتم به این باشگاه بگوید مگر نمی‌داند کل دنیا بانک‌هایش در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. فرض کنید این پول را در جیب دارم؛ چگونه می‌توانم آن را منتقل کنم؟ » در این میان، دیروز یکی از مسئولان باشگاه السیلیه قطر به تسنیم گفت: «باشگاه ما بیشتر از دو هفته است که پیگیر این موضوع است و بحث عدم نیاز به رضاییان را هم به این بازیکن اعلام کرد تا به باشگاه خودش برگردد ولی رضاییان به ما هم عنوان کرده بود که قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد و می‌خواهد حتی در صورت جدایی از السیلیه و فسخ قرارداد با الدحیل در فوتبال قطر بماند یا به یک کشور بجز ایران برود تا فوتبالش را در تیم دیگری ادامه دهد.»
در این بین، مهدی شیری که هفته گذشته با نظر یحیی گل‌محمدی در فهرست مازاد پرسپولیس قرار گرفت، دیروز بار دیگر برای پیگیری وضعیت خود در ساختمان این باشگاه حاضر و در نهایت از این تیم جدا شد. شیری بعد از فسخ و دریافت رضایتنامه‌اش، در حالی که تمایل به مصاحبه نداشت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.» این مدافع در ادامه با عقد قراردادی به فولاد ملحق شد. این  انتقال در حالی رخ داد که پرسپولیس تمایل داشت آیاندا پاتوسی را بگیرد و شیری را به فولاد بدهد ولی فولادی‌ها رضایت ندادند تا پاتوسی در فولاد بماند. در این شرایط، پرسپولیسی‌ها دیروز تنها موفق شدند کارت بازی احمد گوهری، دروازه‌بان جدید خود را دریافت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/17/602636/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها