کرونایی که هنوز هست


مرضیه ربیعی
خداوکیلی اگر حدود سه سال پیش به یکی از مردم کره زمین می‌گفتید که قرار است در دوسال آینده، کل جهان مورد حمله یک ویروسی قرار بگیرد که کانون گرم خانواده‌ها را مجبور می‌کند روزهای بسیاری را به زور در کنار هم باشند، به شما می‌گفت: «وخی عامو! این حرف‌ها چیه که می‌زنی!» اما کرونا آمد. مردم هم هر روز با یک مدل جدید بهداشت را رعایت کردند. رعایت‌هایی که گاهی تن همه ویروس‌های کشته شده را در سرنگ می‌لرزاند. در اینجا به برخی از این تغییر رعایت کردن‌ها اشاره می‌کنیم.
۱- دستکش‌هایی که بی‌فایده شدند: دنیای مد تیپ‌هایی را در روزهای کرونایی به چشم دید که حتی به فکر طراحان لباس هم نرسیده بود! فردی بدون ماسک را تصور کنید که سر تا پا مارک را با یک دستکش مشمایی ست کرده و در خیابان پیاده‌روی می‌کند! شانس آوردیم گفتند ماسک از دستکش مهمتر است! هرچند در این میان حال کسانی که اسیر تحلیل‌های اقتصادی شوهرعمه‌ها و شوهرخاله‌ها شده و کارتن کارتن دستکش مشمایی را به قیمت عمده خریده بودند، دیدنی بود! (به جای بادکنک استفاده کنید)
۲- ماسک‌هایی که تغییر هویت دادند: دیری نپایید که ماسک‌ها به جنگ کرونا رفتند. البته ماسک‌های روی چانه، پیشانی، بازو، آیینه اتومبیل و داخل جیب‌ها که همان اول کار، کارت معافیت خود را دریافت کردند. در این میان چه کسی فکر می‌کرد که قرار است ماسک هم به یک کالای لوکس تبدیل شده و بسته 500 تایی ماسک سه لایه که آن را هم با قیمت عمده خریده بودیم، از مد بیفتد و ماسک‌های سه‌بعدی و پارچه‌ای که با سنگ‌های سواروسکی و پر طاووس کار شده بودند، به جهت درآوردن چشم خانواده شوهر، جایگزین آنها شود! این اواخر هم که شاهد نسل جدیدی از ماسک‌های توری بودیم که توضیح قابلیت‌های ضد ویروسی آن در این مقال نمی‌گنجد! (بسوزد پدر باکلاسی)
۳- اسپری‌هایی که ناپدید شدند: صدای پیس پیس کردن الکل هم خیلی زود فروکش کرد و مقادیر زیادی دبه‌های سه لیتری الکل در زیرزمین‌ها و گوشه انباری منازل اضافه ماند. (نگه دارید برای پیک‌نیک آخر هفته و روشن کردن آتش)
۴- جریمه‌هایی که لغو شد: اصلاً از وقتی که جریمه تردد شبانه و جریمه‌های میلیونی عوارضی بین شهرها را لغو کردند، سر و کله سویه‌های جدید دلتا و اُمیکرون هم پیدا شد! وگرنه کرونا به همان دوز اول واکسن هم قانع بود که خودش را ریشه‌کن کند! (جریمه یک میلیونی را کجای دل‌مان بگذاریم؟)
۵- بالاخره واکسن زدیم: بعد از آمدن اولین محموله‌های واکسن، نوبت واکسیناسیون افراد بالای 18 سال برای اواخر فصل پاییز و زمستان تخمین زده شد، آن هم به شرط تصویب اف‌ای‌تی‌اف! اما به کوری چشم بعضی‌ها، خیلی سریع، فوری و انقلابی دوز دوم و سوم آنها هم قبل از این تاریخ‌ تکمیل شد. هرچند که زرت کرونا قمصور شد، ولی این‌جور که پیش می‌رویم، معلوم نیست تا چند دوز دیگر باید پیش رفت تا مردم احساس آرامش بکنند. (وسط هفته واکسن بزنید، خلوت‌تره!)


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/20/602660/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها