ذکر شیخنا و مولانا حسن روحانی


مصطفی صاحبی
آن نادره روزگار، آن برآمده از تکرار، آن عصاره مهربانی، آن در صبح جمعه بغایت funny، آن رفیق جینگ مرحوم هاشمی رفسنجانی، شیخنا و مولانا حسن روحانی اعلی‌ا... مقامه. سرآمد اوتاد دوران بود و از کبار اعتدالگرایان. نقل است که شیخ محمدجواد ظریف ـ کثرا... نیشه‌المفتوح الی بناگوشه ـ فرمود: «40 سال دیپلماتیک زیستم و غیر از بیانیه و توافق‌نامه ننگریستم تا اسرار بر من گشوده گشت.
استادم علی‌اکبر ولایتی ـ کثرا... مشاغله ـ پیوسته مرا منع کردی از خودبینی و کبر و فرمودی: تو را مجاهده بسیار باید تا به مقام شیخ حسن روحانی دررسی.»
در سبب بزرگی او گویند که از بادیه‌ای گذر می‌کرد توافقنامه‌ای دید پاره و از هم گسسته. دامن از آن برگرفت. پس توافق‌نامه به صدا درآمد و گفت: «روحانیا! زنهار که از من دامن برنگیری که روح و جسم مرا بیش از 20 کرّت نقض نکرده‌اند!» پس بنشست و آن توافق‌نامه دربر بگرفت و عظیم بگریست چنان که همه اصحاب را گریه درگرفت. پس مریدان را گفت روحانی نباشم اگر به کیفر ظلمی که بر این رفته است 20 سال به تعهدات خود پایبند نباشم.»
آورده‌اند که 40 انتخابات را خدمت کرده بود و در مناظره طریقت شیخ محمود احمدی‌نژاد می‌پیمود.
و از کرامات دیگر او نقل است که مداوم می‌نشست و هیچ خسته نمی‌شد. مریدان را بیم زخم بستر می‌رفت و او سالم می‌ماند.
گویند که شیخنا رائفی‌پور اعلی‌ا... توئیته، بر کتابخانه‌ای گذر می‌کرد، بر دست کودکی کتاب حسنی نگو بلا بگو از احسن‌الشعرا شیخ منوچهر احترامی را دید. چون کتاب بگشود ابیاتی وی را منقلب کرد. مریدان جملگی گفتند: «یا استاد این چه حالت است و چه مکاشفت؟» استاد فرمود: «بیتی خواندم که پیش‌بینی‌ای بر من وارد شدی، هشدار که شیخ حسن دولت سایه تشکیل خواهد داد.» و آن این بیت بود: تنها روی سه پایه، نشسته بود تو سایه و این نشستن همان نشستن‌ها. غفرا... ذنوبه.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/20/602667/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها