اخبـــــار


رئیس‌جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا:
دستگاه‌های اجرایی به برگزاری اجتماعات جز در موارد ضروری اصرار نکنند

رئیس‌جمهور بر ضرورت توجه به ارائه آموزش‌های عمومی و نظارت و کنترل دقیق اجرای مصوبات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: مردم در سراسر کشور با وجود شرایط کرونایی و با رعایت توصیه‌های بهداشتی، با حضور حماسی خود، جلوه‌های زیبایی از عشق و ارادت قلبی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند. رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به سرعت انتشار سویه جدید کرونا، ضرورت توجه جدی به اقدامات پیشگیرانه را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: صرفاً دریافت واکسن کفایت نمی‌کند و باید در کنار آن به موضوع ارائه آموزش‌های عمومی برای اعتلای بهداشت همگانی و رعایت فاصله‌گذاری به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری توجه جدی داشت. دستگاه‌های اجرایی هم به برگزاری اجتماعات و مراسم‌ها مگر در موارد ضروری با رعایت اصول بهداشتی اصرار نکنند. رئیسی گفت: صداوسیما در اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی نقش مهمی بر عهده دارد و باید صدای واحدی در اطلاع‌رسانی کرونا در رسانه‌ها منتشر شود و در زمینه مصوبات و تصمیمات ستاد ملی کرونا فقط سخنگوی ستاد وظیفه اطلاع‌رسانی دارد. رئیس‌جمهور تأکید کرد: وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های مربوطه موظف است بر رعایت شیوه‌نامه‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت کامل داشته باشد.

کمیته امداد متولی اشتغال نیم‌ میلیون کم‌درآمد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پروژه طراحی و اجرای زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران گفت: باتوجه به چهارچوب زیست بوم ملی براساس مصوبات شورای اشتغال هم مقرر شد که کمیته امداد در سال آینده متولی اشتغال حدود ۵۰۰ هزار نفر از اقشار کم‌درآمدتر شود.
به گزارش ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مردم رکن اساسی انقلاب هستند، گفت: بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم کشور مخاطب این وزارتخانه هستند و از این وزارتخانه خدماتی را دریافت می‌کنند. ما چهار کلان پروژه را در نظر گرفتیم که طی این چهار سال به سرانجام برسانیم؛ یکی از آن چهار کلان پروژه، طراحی و اجرای زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران است. این زیست بوم بستری برای تعامل همه اجزایی که در حوزه ایجاد اشتغال باید با هم مرتبط باشند، است. وی در ادامه با اشاره به موضوع «مهارت» اظهار کرد: یکی از کارهایی که در دولت سیزدهم انجام دادیم، ایجاد سامانه جست وجوی شغل ملی بر سایت اصلی وزارتخانه بود. بیش از ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در این وبسایت ثبت‌نام کردند؛ یعنی کارفرمایانی که به نیرو احتیاج دارند و متأسفانه عمده آنها نیروی متناسب پیدا نمی‌کنند که علت اصلی فقدان «مهارت» است؛ اگر مهارت را توسعه دهیم به طور قطع بخش زیادی از مسأله بیکاری را می‌توان حل کرد.
وی با بیان اینکه نکته جدید تمرکز بر مهارت‌هایی است که به سرمایه‌ای احتیاج ندارد،  بیان کرد: باتوجه به چهارچوب زیست بوم ملی براساس مصوبات شورای اشتغال هم مقرر شد که کمیته امداد در سال آینده متولی اشتغال حدود ۵۰۰ هزار نفر از اقشار کم‌درآمدتر شود.

مجلس، گره تصویب قانون تشکیل «سازمان نظام مددکاری» را باز کند

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با اشاره به طرح تشکیل «سازمان نظام مددکاری اجتماعی ایران» گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای این قانون در راستای دفاع از حقوق مردم و ذی نفعان حوزه مددکاری اجتماعی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای کلیه مددکاران جهت فعالیت در عرصه‌های خدمات اجتماعی کشور است. سیدحسن موسوی چلک به ایسنا گفت: آخرین بار طرح تشکیل سازمان نظام مددکاری اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ با امضای ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است که تقریباً بیش از یکسال می‌گذرد. انتظار می‌رود که مجلس فعلی با درایت و حمایت برای تصویب این قانون گام بردارد. رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ادامه داد: بدون شک یکی از حوزه‌های تخصصی اثرگذار در این عرصه «مددکاری اجتماعی» است که در بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی خدمت ارائه می‌کنند و در بخش غیردولتی نیز در حوزه‌های موادمخدر و روانگردان، زنان، کودکان، سالمندان، بیماران، آسیب‌دیدگان اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، معلولان، مجرمان و بزهکاران، آوارگان و پناهندگان، بازماندگان در سوانح و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و... فعالیت دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/29/602670/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها