اخبار


دام 2 خواهر برای 40 مرد شیرازی

گروه حوادث/ دو خواهر جوان که با راه‌اندازی کانال صیغه و همسریابی در شبکه‌های اجتماعی از 40 مرد در شیراز کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با مراجعه و شکایت چندین نفر از شهروندان شیرازی به پلیس فتا استان آغاز شد که همه شاکی‌ها مدعی بودند در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و واتس اپ مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
یکی از شاکی‌ها به مأموران گفت: در شبکه اجتماعی واتس اپ با گروهی آشنا شدم که در زمینه صیغه و همسریابی فعالیت می‌کرد. پس از ارتباط، ادمین کانال از من خواست تا برای ثبت نام و بیعانه مبلغ 500 هزار تومان پرداخت کنم. من هم ثبت نام کردم اما پس از آن ناگهان از گروه اخراج شدم و دیگر کسی جوابگوی تماسم نبود.
سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در این باره گفت: پس از تجمیع شکایت‌ها کارشناسان پلیس فتای استان فارس موفق شدند متهمان این پرونده را که دو خواهر جوان بودند  در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و دستگیر کنند. متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری 200 میلیون تومانی از 40 شهروند شیرازی اعتراف کردند.

کلاهبرداری نیم میلیاردی تاجر قلابی

گروه حوادث/ مردی که با ترفند تجارت پارچه در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری 500 میلیون تومانی کرده بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت شخصی که عنوان کرده بود مورد کلاهبرداری در فضای مجازی قرار گرفته، آغاز شد.
وی در تشریح ماجرا به مأموران پلیس فتا گفت: مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی ناشناس آشنا شدم که خود را از تجار معروف پارچه معرفی کرد و مدعی بود با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند ظرف مدت کوتاهی سرمایه‌ام را چندبرابر کند. پس از مدتی  این فرد  به من پیشنهاد سرمایه‌گذاری در تجارت پارچه داد و بنده هم با اعتمادی که به او پیدا کرده بودم، مبلغ 500 میلیون تومان به حساب وی واریز کردم اما پس از واریز پول تلفن همراهش خاموش شد و دیگر نتوانستم او را پیدا کنم و متوجه شدم که مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ام.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در این باره گفت: پس از ثبت شکایت بررسی موضوع کلاهبرداری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و کارشناسان موفق شدند مجرم را شناسایی کنند. بعد از به دست آمدن اطلاعات هویتی این کلاهبردار اینترنتی و پس از تشریفات قضایی وی در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر شد.
مجرم پس از مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس به جرم خود اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنید و قبل از سرمایه‌گذاری از طریق فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل از هرگونه واریز وجه خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.

آدم‌ربایی 50میلیارد تومانی برای تسویه‌حساب

گروه حوادث/  عاملان آدم‌ربایی 50میلیارد تومانی، زمانی که برای دریافت پول و تحویل گروگان در محل قرار حاضر شدند خود را در دام مأموران پلیس دیدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شامگاه چهارشنبه، بیستم بهمن، مأموران کلانتری 104 عباس آباد، در جریان ربوده شدن مردی 45ساله به‌نام اردشیر قرار گرفتند. خانواده مرد ربوده شده، اعلام کردند که آدم‌ربایان برای آزادی وی، درخواست 50میلیارد تومان پول کرده‌اند.
بازبینی دوربین‌ها نشان می‌داد مرد میانسال در حال عبور از خیابان بوده که ناگهان خودرویی در مقابل او توقف کرده و 4 سرنشین خودرو، وی را به زور سوار کرده و متواری می‌شوند. در ادامه تحقیقات، مأموران کلانتری 104 عباس آباد، با دادن آموزش‌های لازم به خانواده مرد ربوده شده از آنها خواستند تا به بهانه تحویل پول با آدم‌ربایان قرار ملاقات بگذارند. در حالی که 12 ساعت از این ماجرا می‌گذشت 2نفر از آدم‌ربایان به همراه اردشیر در محل قرار حاضر شدند و مأموران کلانتری بلافاصله وارد عمل شده و گروگان را آزاد و 2متهم را بازداشت کردند.
یکی از متهمان در تحقیقات گفت: اردشیر مدتی قبل زمینی را از یکی از دوستانم خریداری کرد اما پول زمین را نداد. دوستم چندین بار پیگیر پولش شد اما بی‌فایده بود و اردشیر مدام بهانه می‌آورد تا اینکه در نهایت تصمیم گرفت با ربودن و تهدید وی پولش را پس بگیرد. او از ما خواست تا نقشه آدم‌ربایی را اجرا کنیم و در این مدت اردشیر را به خانه‌ای در اطراف تهران بردیم.
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس‌پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص این خبر گفت: تحقیقات پلیس در رابطه با دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.

مرگ 3جوان در سقوط خودرو به دره

گروه حوادث/سقوط یک دستگاه خودروی پیکاپ به دره‌ای در محور کوهستانی بلده - نور منجر به مرگ 3جوان شد.
علی‌اصغر خاکپور، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور در تشریح این حادثه گفت: نیمه‌شب گذشته، خبر سقوط یک خودروی پیکاپ با 5 سرنشین در محدوده آبشار حرامو، حوالی روستای «دینه کوه» اعلام شد و با اطلاع‌رسانی مردمی 4اکیپ از امدادگران هلال احمر نور و نوشهر به همراه نیروهای اورژانس ۱۱۵ برای امداد‌رسانی به محل حادثه اعزام شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد سرنشینان این خودرو 5جوان حدود ۲۵ سال تا ۳۰ سال بودند که قصد رفتن به کوه را داشتند ولی خودروی‌شان به خاطر شرایط نامساعد جوی و لغزندگی سطح جاده، منحرف شد و به داخل دره سقوط کرد. در این حادثه 3 نفر جان باختند و دو نفر مجروح شدند که مصدومان بلافاصله با خودروی‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان نور منتقل شدند و طبق آخرین اطلاع به خاطر وخامت حال‌شان از آنجا به بیمارستان آمل انتقال یافتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/30/602676/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها