توصیه‌هایی برای مقابله با تبعات موج ششم کرونا

اُمیکرونت را قورت بده


محمدرضا رضایی
اگر می‌خواهید که موج ششم کرونا تفریح و لذت‌های زندگی را از شما نگیرد، به توصیه‌های بهداشتی زیر توجه کنید؛

    همیشه یک ماسک در جیبتان داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. مواردی همچون زمانی که یوسف سلامی برای تهیه‌ گزارش در مورد کرونا به شما نزدیک می‌شود، یا مواردی که ادارات گیر سه‌پیچ می‌دهند که مراجعه‌کننده حتماً باید ماسک داشته باشد و...
 
در مواردی که مجبور به استفاده از ماسک شدید، حتماً بعدش ماسک خود را با آب و تاید (پودر لباسشویی) بشویید تا در مصرف ماسک صرفه‌جویی شود، همچنین اگر در حالی که ماسک زده‌اید سرفه یا عطسه‌تان گرفت، حتماً ماسک را قبل از سرفه و عطسه پایین بکشید تا ویروسی نشود و قابلیت استفاده‌ مجدد داشته باشد.
 
    در مهمانی‌ها از افراد مشکوک به کرونا جداً دوری کنید. بدین‌صورت که فرد مذکور را تا پایان مهمانی از خانه بیرون کنید یا دست و پا و دهن وی را بسته و در یک اتاق قرنطینه نمایید تا آرامش مهمانی برهم نخورد. البته توجه داشته باشید که این توصیه برای افراد جوان است و چنین رفتاری در برابر افراد سالمند جایز نیست؛ چرا که احترام سالمندان در هر شرایطی باید حفظ شود.
 
می‌توانید برای ایمنی سالمندان تا پایان مهمانی یک ظرف اسپند مشتعل جلوی صورت‌شان بگذارید تا دم و بازدم سالمند عزیز بدین‌وسیله ضدعفونی شود. نگران هم نباشید، قدیمی‌ها از بوی اسپند خوششان می‌آید.
 
    اگر در جمع دوستان خود خواستید از یک قلیان مشترک استفاده کنید، حتماً قبل از استفاده سر لوله‌ آن را با پیراهن یا شلوارتان پاک نمایید. اگر هم از لوتیان باصفای قدیمی هستید از دستمال یزدی خود برای پاک کردن سر لوله‌ قلیان بهره ببرید.
 
اگر می‌خواهید با دوستانتان به دور دور بروید، سعی کنید حداقل یکی از دوستانتان سیگاری باشد تا از او بخواهید در فضای بسته‌ ماشین سیگار بکشد و دود سیگار فضای ماشین را ضدعفونی کند. البته یادتان باشد که در هر حالی «دخانیات عامل اصلی سرطان و برای سلامتی زیان آور است!»
 
    اگر قصد مسافرت دارید، قبل از اعمال محدودیت‌ها و بستن جاده‌ها سفرتان را شروع کنید. البته باز هم محض احتیاط یک بهانه برای سفر جور کنید که اگر وسط سفرتان یهویی محدودیت اعمال شد، مشکلی برای سفرتان پیش نیاید.
 
برای ایمنی در سفر حتماً یک قابلمه و پیکنیک با خود به‌ همراه داشته باشید تا غذای رستوران‌های بین راهی را قبل از خوردن، یک‌بار گرم نمایید. اگر هم قصد داشتید جوجه به سیخ بکشید، قبل از به‌سیخ کشیدن، دستان‌تان را با الکل ضدعفونی نمایید.
اگر علائم بیماری را دارید، بیرون خانه از ماسک استفاده نکنید تا به شما مشکوک نشوند، چرا که اگر مشکوک شوند یا بفهمند که بیماری را گرفته‌اید شما را از تفریحاتی مانند سینما رفتن، ورزشگاه رفتن، مهمانی رفتن و... منع می‌کنند و شما مجبورید دو یا سه هفته به‌دور از جامعه در خانه قرنطینه و از لذت‌های زندگی محروم شوید. پس حتی اگر حال‌تان خیلی بد هم بود، به روی خودتان نیاورید و ظاهرتان را حفظ کنید، ماسک نزنید و ادای حال‌خوب‌ها را دربیاورید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/20/602692/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها