عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بازخوانی کرد

امام(ره) معتقد بود مسائل به دست مردم حل می‌شود


گروه سیاسی/  حسن رحیم پور ازغدی در حاشیه مراسم تجدید میثاق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با آرمان‌های امام خمینی(س)، طی سخنانی گفت: نگاه توحیدی امام یک نگاه تشریفاتی، منبری و روشنفکری نبود و عمق وجودش با این عقاید گره خورده بود. کسی که خلوت و جلوتش یکی بود و هر چه عمومی و علنی به مردم می‌گفت، دقیقاً همان چیزی بود که در حریم خصوصی عقاید و زندگی شخصی‌اش قبول داشت و به آن ملتزم بود. ما به این دلیل به او ایمان آوردیم که ظاهر و باطن امام متفاوت نبود و نه تنها تملق دولت‌ها را نمی‌گفت، بلکه تملق ملت‌ها را هم نمی‌گفت.
 امام معتقد به تشریفات نبود
به گزارش جماران، رحیم پور ازغدی ادامه داد: زیارت قبر امام که یک عده ای دسته گل می‌آورند و همین کارهایی که با قبر مقامات دنیا می‌کنند را انجام بدهند، من اصلاً این کارها را قبول ندارم. زندگی امام مخالفت با این تشریفات و این کارها بود و اساساً معتقد به هیچ نوع تشریفاتی نبود. به نظر من اگر به خودش بود، یک قبر ساده‌ای که هرکس می‌آید فاتحه‌ای بخواند و بعد قبر امام پناهگاه مردم، فقرا و مظلومین شود؛ همان خطی که خودش تعقیب می‌کرد.
امام به محض پیروزی عفو عمومی داد
وی ادامه داد: یکی از دروغ‌ها و تهمت‌هایی که به امام بسته‌اند، این است که جنایتکارانی امام را به خشونت متهم کرده‌اند. ادعای دروغ که ایشان اول انقلاب دستور داده همه را اعدام کرده‌اند. دوستان توجه داشته باشند، انقلاب‌ها وقتی پیروز می‌شوند میلیون‌ها نفر از مخالفان خودشان را از دَم درو می‌کنند و به هیچ کس رحم نمی‌کنند؛ حتی خودشان به خودشان رحم نمی‌کنند. در انقلاب فرانسه که مادر جمهوریت، لیبرال دموکراسی و حقوق بشر غرب دانسته می‌شود، فقط در کمتر از یک سال 60 تا 80 هزار نفر را با گیوتین سر زدند.رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: امام به محض اینکه پیروز شد عفو عمومی داد و اعلام کرد کسی حق ندارد بدون محاکمه قانونی کسی را مجازات کند؛ جز کسانی که آدم کشته‌اند یا اموال مردم را دزدیده‌اند که باید محاکمه شوند، افراد رده پایین حکومت، حتی ساواکی‌ها، امام همه را عفو کرد. آنقدر پررو شدند که ساواکی‌ها بعد از انقلاب جلوی نخست وزیری تحصن کردند که چند ماه است حقوق ما را نداده‌اید. بنابراین امام بشدت با عفو و تسامح برخورد کرد. همان گونه که وقتی پیامبر(ص) مکه را فتح کرد، فرمود امروز روز عفو و بخشش است.وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب بود، اظهار داشت: امام اسلام خاصی را ابداع نکرد و ابعاد مختلف اسلام را احیا کرد. امام هم بعد عرفانی و هم بعد سیاسی داشت. اینها را در تغایر با هم تعریف می‌کردند اما امام اینها را یکپارچه تعریف کرد. کل اعدام‌های اول انقلاب کمترین تعداد در میان انقلاب‌های دنیا بود؛ حدود 100 نفر بوده و همه با محاکمه و دادگاه انجام شده و همه جنایتکار بوده‌اند. بازرگان و لیبرال‌ها می‌گفتند حتی هویدا را اعدام نکنید و بختیار هم که بازداشت شده بود را فراری دادند. اینها کسانی بودند که تا آخر می‌گفتند نگویید شاه باید برود، شاه و سلطنت باشد ولی کمی هم دموکراسی باشد.
با روش‌های چریکی انقلاب پیروز نمی‌شود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: امام هرگز اجازه نداد که ادارات و بانک‌ها را آتش بزنند بلکه چندین بار قبل از پیروزی انقلاب امام اعلامیه داد که جایی را به آتش نکشند، حمله نکنند، خشونتی به خرج ندهند و فقط راهپیمایی آرام در خیابان داشته باشند. اصلاً شعار مردم به نیروهای نظامی حکومت این بود که ما به شما گل دادیم و شما به ما گلوله دادید. امام می‌فرمود با روش‌های چریکی انقلاب پیروز نمی‌شود و معتقد بود باید مردم را آگاه کرد که به صحنه بیایند و به دست مردم مسائل حل می‌شود.
پاسخ به برخی شبهات
وی با اشاره به جملاتی از امام خمینی(س) یادآور شد: دروغگوترین افراد به امام تهمت‌هایی زدند و مثلاً یک جمله را تقطیع کردند که امام گفته ما برق و آب را مجانی می‌کنیم و مردم به خاطر این حرف‌ها انقلاب کردند. اولاً اصل مسأله دروغ است. این حرفی بود که مسئولین دولت مهندس بازرگان زدند و گفتند ما آب و برق را برای محرومین و مستضعفین مجانی می‌کنیم. اصل وعده هم خوب بود، به شرط اینکه عمل می‌کردند. آن زمان شروع به پخش این جمله در رسانه‌ها کردند و بعد امام صحبتی داشت و گفت سقف پرواز آرزوهایتان را پایین نیاورید؛ معنویت و رشد معنوی و انسانی از این بالاتر است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: بعضی‌ها هنوز این را نمی‌فهمند که در تمام جهان حتی یک رژیم وجود ندارد که اصل حاکمیتش را به رأی مردم گذاشته باشد؛ یعنی اول به مردم بگوید این رژیم را قبول دارید یا ندارید. فقط امام بود که گفت رأی بدهید که اصل این نظام را قبول دارید یا ندارید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/2/602697/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها