دیگه چه خبر


برخورد جبلی با عوامل قطع پخش زنده مداحی مطیعی

   خبر اول اینکه، پس از ایجاد وقفه در میان سرود‌خوانی انتقادی میثم مطیعی در مراسم 22 بهمن امسال از سوی صداوسیما، باقری از مجری‌های رسانه ملی در توئیتی نوشت:  ‏تصمیم به قطع شعرخوانی میثم مطیعی در روز ۲۲ بهمن تصمیم شخصی یکی از مدیران میانی بوده و دستور پخش ادامه این شعرخوانی را دکتر جبلی شخصاً صادر کرده است. این طور که گفته‌اند، رئیس سازمان از قطع برنامه بشدت شاکی شده و با مدیر مربوطه با تندی برخورد کرده است.

روند پرشتاب آزادسازی بستر رودخانه کرج

  خبر دیگر اینکه، صبح دیروز ساختمان‌های متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت کشور، وزارت راه‌وشهرسازی و ناجا که در بستر رودخانه کرج قرار داشت، از سوی مسئولان قضایی تخریب شد.
به گزارش مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه، رئیس کل دادگستری البرز  در این باره با بیان اینکه به دستگاه‌های حاکمیتی و نظامی تا ۲۵ بهمن‌ماه فرصت داده شده است تا نسبت به تخلیه ساختمان‌ها اقدام کنند، گفت: بعد از این تاریخ دستگاه قضا نسبت به دستگاه‌هایی که به هشدار‌ها عمل نکرده‌اند، اعمال قانون می‌کند.
فاضلی هریکندی همچنین با اشاره به شناسایی نقاطی که امکان ساخت منطقه تفریحی برای عموم مردم وجود دارد، گفت: با توجه به مصوبات کمیته تخصصی آزادسازی حاشیه رودخانه کرج، اراضی ای که تاکنون در فاصله بین پل حامی تا آبگیر بیلقان آزادسازی شده‌اند دراختیار شهرداری کرج قرار داده شده تا نسبت به ساخت تفرجگاه و استراحتگاه ساحلی در آنها برای عموم مردم اقدام شود.

نام «خیبرشکن» را به خاطر بسپارید

  دست آخر اینکه، تحلیلگر سیاسی سرشناس جهان عرب با اشاره به سه موشک بویژه موشک ایرانی «خیبرشکن» می‌گوید که این تحول معادلات منطقه را تغییر خواهد داد.
به گزارش فارس، «عبدالباری عطوان»، سردبیر «رأی الیوم» (چاپ لندن) در جدیدترین تحلیل خود می‌گوید که منطقه در آستانه تغییر قرار دارد و معادلات تغییر خواهد کرد. عطوان به موشک ایرانی اشاره کرد و گفت: «موشک اول، ایرانی است؛ «خیبرشکن». دو روز پیش از آن پرده برداشتند و به مناسبت چهل و سومین سالروز انقلاب ایران آن را شلیک کردند. بُرد موشک خیبرشکن هزار و 450 کیلومتر است یعنی به عبارتی این موشک به قلب تل‌آویو می‌رسد. این پیام ایران به اسرائیل و ایالات متحده امریکا است.»
وی در ادامه با گریز به موشک اول، بیان کرد: «انتخاب کلمه خیبر و کلمه خیبرشکن بسیار بادقت و حساب‌شده صورت گرفته است. خیبر شهر یهودیان در نزدیکی مدینه منوره بود. این شهر همواره بخش زیادی از تاریخ منطقه را به خود اختصاص داده است به زمانی که پیامبر (ص) تصمیم گرفت دو دین در مدینه نباشد یا دو دین در خاک مقدس نباشد از‌ این ‌رو انتخاب خیبرشکن و نامگذاری موشک با این نام معنای بسیاری دارد و یک پیام قوی و بی‌سابقه است. این نام را به خوبی به ذهن بسپارید.»  عطوان افزود: «ایران هم ‌اکنون به چهارمین قدرت موشکی جهان مبدل شده است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7849/3/602702/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها