رئیس بنیاد مستضعفان در افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان خبر داد

سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بنیاد در منطقه محروم و مرزی خواف


رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح کارخانه کنسانتره ۲،۵میلیون تنی سنگ آهن سنگان در منطقه محروم و مرزی خواف، از سرمایه‌گذاری مجدد بنیاد برای احداث یک کارخانه کنسانتره ۲،۵میلیون تنی دیگر و یک کارخانه بزرگ ۵میلیون تنی گندله‌سازی در این منطقه محروم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سیدپرویز فتاح با بیان اینکه کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان، مواد اولیه 1،5میلیون تن فولاد را تأمین می‌کند، گفت: این کارخانه ظرفیتی معادل 10درصد به تولید کنسانتره سنگ آهن کشور اضافه می‌کند و بنیاد مستضعفان تقریباً 4هزار میلیارد تومان در این کارخانه سرمایه‌گذاری کرده است. وی با تأکید بر اینکه در راه‌اندازی این کارخانه هیچ نیروی خارجی دخالت نداشته، افزود: ما اطمینان می‌دهیم که سرعت این پروژه و دقت کار نیروهای جوان و متخصص کشورمان قطعاً بهتر از شرایطی بود که خارجی‌ها در آن حضور پیدا می‌کردند و این یعنی اقتصاد مقاومتی و شکست تحریم‌ها. دشمن تصور می‌کرد با تنگ کردن فضا، کار و تولید از کار می‌افتد ولی در هیچ جایی از بنیاد، کار به دلیل تحریم‌ها تعطیل نشد.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این بنیاد، فعالیت‌های اقتصادی‌اش را با هدف توسعه زیرساخت‌های کشور از یک‌‌سو و بهره‌مند شدن محرومان و مستضعفان کشور از سود حاصل از این فعالیت‌ها انجام می‌دهد، گفت: ما به‌دنبال تکمیل زنجیره فولاد در بنیاد مستضعفان هستیم و امروز کلنگ آغاز عملیات اجرایی گندله‌سازی به ظرفیت 5میلیون تن را به زمین زدیم و مقرر شده 6هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری کنیم و احداث آن نیازمند ساخت یک کارخانه کنسانتره دیگر به ظرفیت 2،5 میلیون تن با سرمایه‌گذاری 4هزار میلیارد تومان است و این یعنی سرمایه‌گذاری 14هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در این منطقه.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7859/8/604265/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها