بهترین ساعت هوشمند برای دونده‌ها


سوسن صادقی
خبرنگار
امروزه در بازار، ساعت‌های هوشمند زیادی برای ردیابی وزرش و تناسب اندام و... وجود دارد اما برخی به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند مثلاً «دو» و یا ورزش‌های سه‌گانه (دو، شنا و دوچرخه‌سواری) ورزش حرفه‌ای آنهاست. ورزش دویدن با دیگر ورزش‌ها متفاوت است و باید ساعت هوشمند مخصوص آن را انتخاب و خریداری کرد.
برای انتخاب ساعت دویدن باید چند نکته را مدنظر قرار داد. ساعت‌های هوشمندی برای دویدن و ردیابی آن مناسب است که دارای جی پی اس، ردیابی بیومتریک و هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها باشد. از سوی دیگر باید قابلیت ردیابی چند ورزش را نیز داشته باشد از این رو باید با دقت و کارایی و وسواس بیشتری داده‌ها را ردیابی کند.
ردیابی موقعیت مکانی مبتنی بر جی پی اس در ساعت هوشمند مخصوص دویدن فاصله‌ها را با دقت ثبت می‌کند. جی پی اس‌ها معمولاً همه به یک شکل کار می‌کنند و سیگنال‌های رادیویی را هر چند ثانیه نیز یکبار و در فاصله چند متری از 4  شبکه  ماهواره‌ای (  Glonass روسی،  Galileo اروپا، Qzss ژاپن و BDS چین)  دریافت کرده و موقعیت  را ثبت می‌کنند از این رو بهتر است جی پی اس ساعت هوشمند مخصوص دویدن یکی از این ماهواره‌ها را پشتیبانی کند. این 4 ماهواره دارای ردیاب‌های دقیق فاصله هستند که البته گفته می‌شود دقیق‌ترین آن به ماهواره روسی تعلق دارد.
ساعت باید دارای سنسورهای بیومتریک باشد و  به صورت دقیق بر ضربان قلب نظارت کرده و پایش  کند. اندازه‌گیری اکسیژن خون برای کسانی که به ارتفاعات می‌روند و یا شیرجه آزاد می‌زنند و دوندگان سه‌گانه و ماراتن بسیار مفید است.
همان طور که بالاتر اشاره شد ساعت‌های هوشمند باید قابلیت ردیابی چند ورزش را داشته باشند، چون افرادی که در ورزش سه‌گانه فعالیت دارند، به جز دویدن، شنا و دوچرخه‌سواری هم می‌کنند بنابراین باید ساعت بتواند هر سه ورزش را مجزا ردیابی کرده و داده‌ها را جمع‌آوری و تحلیل کند.
یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید ساعت هوشمند مخصوص دویدن توجه کرد، بحث باتری و روشنایی صفحه ساعت است. عمر باتری مهم است چون شارژ بی وقفه در ورزش آزار دهنده است بخصوص برای ورزشکارانی که در زمستان هم ورزش می‌کنند باید به ساعتی که مناسب یخبندان باشد هم توجه کنند. از سوی دیگر باید ساعت قادر باشد در روزهای آفتابی شدید به صورت خودکار روشنایی صفحه را افزایش دهد.
البته در کنار آنها باید به پخش موسیقی و جفت شدن با اپلیکیشن‌های موسیقی، هدفون‌های بی‌سیم، ردیابی آفلاین، اشتراک‌گذاری داده‌ها  و... توجه کرد.
منبع خبر: techradar


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7859/25/604285/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها