بعد از ۲ طلا در جاکارتا، نگاه مسئولان تغییری نکرده است

مازندرانی: یک قدم هم از طلا عقب نمی‌کشیم


فائزه زمانی/ کبدی ایران در دو بخش مردان و زنان در بازی‌های آسیایی جاکارتا، طلایی شد و حالا جزو امیدهای کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی هانگژو محسوب می‌شود. گرچه ورزشکاران کبدی معتقدند اینکه مسئولان هر ۴ سال یک‌بار و درآستانه بازی‌های آسیایی پیگیر وضعیت تیم شوند، اصلاً اتفاق خوبی نیست. در این شرایط، امیر مازندرانی سرمربی تیم ملی تأکید کرده به‌رغم کم و کاستی‌ها، شاگردانش را برای تکرار عنوان قهرمانی روانه هانگژو می‌کند. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» از تمرینات ملی پوشان کبدی در این روزها می‌گوید: «۵ اردو را پشت سر گذاشتیم و حالا اردوی ششم در مجموعه ورزشی انقلاب درحال برگزاری است.اردوهای اولمان در شهرستان‌هایی مثل الیگودرز، سنندج، قزوین و قم برگزار شد و حالا این دومین اردویمان در تهران است.» سرمربی تیم ملی معتقد است نبود خانه کبدی به ضرر تیم ملی است: «نبود خانه کبدی اذیتمان می‌کند.اردو در شهرستان‌ها به خاطر عدم تجربه کافی در برگزاری اردوهای ملی سخت است، از طرفی درشهرستان‌ها به لحاظ امکانات در مضیقه هستیم. در اردوهای شهرستان 4-3 روز اول فقط صرف هماهنگی‌ها و تدارکات می‌شود که بازهم نواقصی وجود دارد.ما به خانه کبدی نیاز داریم تا بتوانیم اردوها را متمرکز برگزار کنیم و بازیکنان مصدوم‌مان در مرکز تخصصی خودمان تحت درمان قرار بگیرند تا هزینه‌های اضافی برای رفت و آمد و تردد بین خوابگاه و سالن و هم چنین غذاهای رستورانی بی‌کیفیت، حذف شود.ملی پوشان به غذای رژیمی نیاز دارند و غذاهای رستورانی مناسب ورزشکاران نیست.»
به گفته او افزایش بودجه فدراسیون با توجه به تورم تأثیرگذار نبوده است: «صحبت ما در حد مصاحبه است و از نزدیک با مسئولان وزارت صحبتی نداشته‌ام.اگر قرار بود اتفاقی بیفتد، بعد از ۲ طلای کبدی در بازی‌های آسیایی می‌افتاد. فقط تغییرات نسبی در بودجه فدراسیون داشته‌ایم و بودجه از ۲ میلیارد به ۶ میلیارد رسیده است که با توجه به تورم عملاً رقم تأثیرگذاری نیست و به میزان افزایش بودجه تورم هم زیاد شده است. متأسفانه بعد ۲ طلا در بازی‌های آسیایی، نگاه مسئولان به این رشته تغییری نکرده است. شاید تغییراتی در بطن فدراسیون صورت گرفته باشد اما من به عنوان سرمربی و ملی پوشان که در اردوها حضور داریم، تغییری حس نکرده‌ایم.» مازندرانی تکرار طلا در هانگژو را بدون مسابقات تدارکاتی سخت می‌داند: « از لحاظ نیروی انسانی در مضیقه نبوده و بازیکنان جوان خوبی داریم.به تکرار طلا در هانگژو امیدواریم اما دفاع از عنوان قهرمانی به برنامه‌ریزی جمعی نیاز دارد. یکی از خلأهای ما درحال حاضر فقدان بازی‌های تدارکاتی است، ۵ ماه از حضور من در تیم ملی و درخواست برای بازی‌های تدارکاتی می‌گذرد اما هنوز یک بازی تدارکاتی هم نداشته‌ایم. ملی‌پوشان باید هر دو، سه ماه یکبار ارزیابی شوند و این ارزیابی فقط در مسابقه اتفاق می‌افتد. متأسفانه به‌خاطر دلایل مختلف مثل عدم آمادگی یا عدم بودجه کافی تیم‌ها برای حضور در ایران و عدم توان مالی فدراسیون در تأمین منابع مالی تیم‌های مختلف برای حضور در ایران، تا الان موفق به برگزاری مسابقات تدارکاتی نشده ایم و امیدوارم از این به بعد این امکان پیش بیاید. حضور در بازی‌های آسیایی بدون مسابقه تدارکاتی سخت است اما قطعاً برای طلا می‌رویم و یک قدم از طلا برنمی گردیم. طلا فقط با حرف زدن به دست نمی‌آید و امیدوارم همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم از قهرمانی‌مان دفاع کنیم. کماکان رقیب اصلی مان هند است اما نمی‌شود تیم کره جنوبی و سریلانکا را دست کم گرفت.بازی‌های آسیایی همیشه متفاوت بوده و همه دنبال مدال حتی برنز هستند. هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم اما فکر می‌کنم در بازی‌های آسیایی رقابت اصلی مان با هند خواهد بود.»
او حالا به المپیکی شدن کبدی هم امیدوار است: «احتمال دارد در یکی، دو سال آینده مسابقات قهرمانی جهان برگزار شود و حتی المپیکی شدن کبدی دور نیست. اگر از الان زیرساخت‌ها و شرایط مناسب فراهم شود، می‌توانیم برای اولین بار در یک رشته تیمی مدال المپیک بگیریم. منتها این شرایط باید از امروز فراهم شود نه دقیقه 90.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7859/18/604318/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها