وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تا حدودی قله اُمیکرون را رد کرده‌ایم



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت با بیان اینکه تاریخ قهرمانان خود را فراموش نمی‌کند، گفت: کرونا نشان داد قدرت‌هایی که به ثروت و تجهیزاتشان می‌نازیدند، آن‌قدرها هم قوی نیستند.
به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت متعجب است که با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه چگونه ایران توانسته روی پای خود بایستد، افزود: در برابر سویه اُمیکرون نیز با تلاش کادر بهداشت و درمان با تلفات کمتر و موفقیت‌های بیشتر قله بیماری را تا حدودی رد کرده‌ایم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ۲ سال است که از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و ما بنا داشتیم در سالگرد ورود این بیماری به کشور، برنامه مفصل‌تری را برای تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت کشور داشته باشیم، اما محدودیت‌های کرونا این توفیق را از ما سلب کرد.
دکتر عین‌اللهی ادامه‌داد: در نشست امروز از همه اقشاری که در مبارزه با کرونا حضور داشته و در کادر بهداشت و درمان به فیض شهادت رسیدند در جلسه حضور دارند و این نشان می‌دهد ایثارگری در مبارزه با بیماری کرونا مختص به حوزه و قشر خاصی نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان‌داشت: مهم است که خاطرات شما از شهدای عزیزتان در تاریخ ثبت شود، اگر چه این تاریخ برای شما عزیزان خاطره بود اما برای ملت عزیزمان تاریخ است.
وی گفت: ثبت تاریخ، بسیاری از واقعیت‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری ملت‌ها را می‌تواند نشان دهد و ایثار، بالاترین واقعه تاریخ و درجه انسانیت است که در تاریخ ما به عنوان یک نقطه درخشان آن را می‌شناسیم.
دکتر عین‌اللهی افزود: تاریخ هیچ‌گاه قهرمانان خود را فراموش نمی‌کند، شما امروز حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان یک قهرمان می‌شناسید، حضرت امام(ره) نیز تاریخ‌ساز بودند و توانستند تاریخ را تغییر دهند. شهادت ابتدای کار است و به این نکته توجه داشته باشید که اگر حضرت زینب(س) نبودند، حادثه کربلا به این رسایی و شکوه بیان نمی‌شد. رسالت بازماندگان شهدا بسیار سنگین‌تر است زیرا باید این رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان را ثبت کنند، هر چند در این بحث خوب عمل نشده است. وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شک نداریم روح بلند شهدا حاضر و ناظر بر ما است و شهدا زنده هستند، ابراز داشت: ما باید از این عزیزان شفاعت بخواهیم زیرا برای ما اسوه بودند، شهادت قله مسیر است بنابراین باید به یقین برسیم که شهدا زنده هستند.
وی تصریح‌کرد: کرونا این واقعیت را نشان داد، قدرت‌هایی که به ثروت و تجهیزات خود می‌بالیدند در مبارزه با این بیماری بسیار ضعیف بودند که دلیل آن نداشتن مردم قدرتمند است. قدرت هر حکومت به مردم آن است، امروز آمار کرونای کشورهای اروپا و امریکا بسیار زیاد است زیرا مردم با آنها نیستند. وی اظهار داشت: با حمایت مردم، آمار واکسیناسیون در ایران از بسیاری از این کشورها بیشتر است و این حمایت و قدرت مردم را نشان می‌دهد. در این مدت کار هیچ بیماری در هیچ مرکز درمانی روی زمین نماند و با فداکاری عزیزان کادر درمان و شهدای مدافع سلامت، قدرت و ایثارگری خود را به همه نشان دادیم.
دکتر عین‌اللهی با تأکید بر اینکه کادر سلامت یعنی همه اقشار سلامت، بیان‌داشت: کادر بهداشت و درمان ما نشان داد کادری پر تلاش است و اکنون به بیان سازمان بهداشت جهانی ما جزو ۱۰ کشور برتر مبارزه با کرونا هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7859/20/604354/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها