اخبـــــار


معاون عمرانی فرمانداری تهران:
افزایش بالاتر از نرخ تورم کرایه حمل و نقل عمومی در تهران پذیرفتنی نیست

معاون عمرانی فرمانداری تهران گفت: هیأت تطبیق فرمانداری تهران افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران را بالاتر از نرخ تورم نمی‌پذیرد.
غلامحسین آرام درباره روند بررسی افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی و موافقت هیأت تطبیق فرمانداری تهران با مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی گفت: شورای اسلامی شهر تهران سوم اسفندماه امسال لایحه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را مصوب کرد که البته هنوز به فرمانداری تهران ابلاغ نشده است. وی افزود: بر اساس آن چیزی که برخی اعضای شورای شهر تهران اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها نیز اعلام کرده‌اند، این افزایش در مرز حداکثر ۲۵ درصد است؛ اگر افزایش در مرز حداکثر ۲۵ درصد باشد با توجه به اینکه نظر استاندار تهران، معاونان استاندار و سیاست‌های عمومی دولت روی همین عدد است، مشروط بر اینکه نرخ کرایه‌ها کمتر از درصد تورم باشد، بلامانع است؛ البته هیأت تطبیق نیز باید این رقم‌ها را بپذیرد. آرام ادامه داد: مصوبه شورای شهر تهران باید به فرمانداری ارسال و به‌طور جداگانه برای اتوبوس، مترو و تاکسی بررسی شود، اگر شرایط همانند شرایط سال‌های قبل باشد قطعاً همین کار را می‌کنیم و با همکاری ای که بین فرمانداری و شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد، تأییدیه را صادر می‌کنیم.

بازگشت رنگ آبی به نقشه کرونایی
شناسایی ۱۱۹۷۲ بیمار جدید کرونا در کشور

در حال حاضر یک شهر در نقشه کرونایی کشور به رنگ آبی درآمده است. به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۸۴ شهر در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهر در وضعیت زرد و یک شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است. در شبانه روز منتهی به روز گذشته ۱۱ هزار و ۹۷۲ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متأسفانه در این بازه زمانی ۲۱۴ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۱۶۶ نفر رسید. ۴ هزار و ۱۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۶۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۱۳ نفر دوز اول، ۵۵ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۱۶ نفر دوز دوم و ۲۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۳۴ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۶۳ دوز رسید.

طی ۹ماهه ابتدایی سال جاری رخ داد
تحویل ۲۴۲ فرزند به خانواده‌های پایتخت‌نشین متقاضی «فرزندخواندگی»

سرپرست بهزیستی استان تهران از تحویل ۲۴۲فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی طی ۹ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.
سمانه زمانی به تشریح آمار و عملکرد میزان فرزندخواندگی در استان تهران طی ۹ماهه اول سال جاری پرداخت و به ایسنا، گفت: طی مدت زمان اعلام شده در مجموع ۳۳۲کمیته فرزندخواندگی در استان تهران تشکیل شد که ۱۱۹کمیته مربوط به تهران، ۶۳کمیته مربوط به ری، ۱۲۱کمیته مربوط به شمیرانات و ۲۹کمیته مربوط به شهریار است.
بنابر اظهارات سرپرست بهزیستی استان تهران، در این میان ۱۲۹خانواده  متقاضی فرزند دختر و ۲۰۳خانواده متقاضی فرزند پسر بوده‌اند. وی افزود: همچنین ۱۵۹خانواده متقاضی فرزند زیر دو سال و ۱۷۳خانواده متقاضی فرزند بالای دو سال بوده‌اند. سرپرست بهزیستی استان تهران با اشاره به تعداد فرزندان پذیرفته ‌شده‌، بیان کرد: طی ۹ماهه سال جاری، در مجموع ۲۴۲فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزند تحویل داده شده که از این تعداد ۱۱۲خانواده مربوط به شهر تهران، ۷۷خانواده مربوط به ری، ۲۸خانواده مربوط به شمیرانات و ۲۵خانواده مربوط به شهریار است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی:
مطالبه جامعه رسانه‌ای اجرای عدالت و شفافیت در پرونده حادثه اتوبوس خبرنگاران است

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اشاره به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده، گفت: اجرای عدالت و شفافیت در پرونده حادثه اتوبوس خبرنگاران، مطالبه جامعه رسانه‌ای است و از دستگاه قضایی تقاضا داریم با دقت نظر بیشتری به این پرونده رسیدگی کند.
ایمان شمسایی به ایرنا گفت: جامعه رسانه‌ای در این حادثه آسیب دید و عده‌ای از خبرنگاران در حین مأموریت مصدوم شدند و ۲ خبرنگار خبرگزاری ایرنا و ایسنا جان باختند، بنابراین تقاضا و مطالبه جامعه رسانه‌ای از دستگاه قضایی این است که با جدیت و دقت نظر بیشتر به این پرونده رسیدگی کنند. وی خاطرنشان‌ کرد: مطالبه جامعه رسانه‌ای اجرای عدالت است و لزوماً این مطالبه به معنای مجرم شناختن فرد خاصی نیست، زیرا ممکن است پس از بررسی‌های قضایی باز هم عده‌ای که در مظان اتهام قرار داشتند، تبرئه شوند.
شمسایی با اشاره به مقوله ترک فعل مسئولان در قانون اظهار داشت: به عنوان نمونه، مسئولی که امنیت جاده را بررسی نکرده یا امنیت اتوبوس را در نظر نگرفته، مرتکب ترک فعل شده است. شمسایی تصریح‌ کرد: همان‌گونه که رسانه‌ها مقید به اجرای قانون هستند و باید به اخلاق حرفه‌ای عمل کنند، در این موضوع نیز اجرای عدالت و رعایت انصاف را مطالبه می‌کنیم. وی خاطرنشان‌ کرد: ضمن در نظر گرفتن استقلال قوا با اعتماد کامل به قوه قضائیه و آگاهی از فرایند قضایی همچنین با توجه به اینکه قوه قضائیه اکنون نهادی مردمی است که مطالبات مردمی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد، در عین حال انتظار داریم با وسواس و دقت به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده توجه شود.
به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه نقده دچار حادثه شد.
در این حادثه غم‌انگیز «ریحانه یاسینی» و «مهشاد کریمی» خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7859/20/604357/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها