رشد تولیدات موسیقی در 1400


گروه فرهنگی - با رسیدن به روزهای پایانی سال، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای خود را اعلام کرد.
 براین اساس در ماه‌های دی‌ و بهمن امسال ۹۶۳ تک آهنگ و ۶۹ آلبوم مجوز انتشار دریافت کردند.
از سوی دیگر بهمن و دی ماه سال گذشته یعنی سال1399، نزدیک 700 مجوز صادر شده است. این ارقام نشان می‌دهد که مجوز آلبوم و تک‌‌آهنگ‌ها در سال جاری از رشد خوبی برخوردار بوده است.
از سوی دیگر تعداد مجوزها نشان می‌دهد که در تمامی سبک‌ها، انگیزه هنرمندان به تولید تک آهنگ بیشتر بوده و دلیل این امر را باید در نابسامانی بازار و گرانی تولید آلبوم دانست.
اما در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته در دی و بهمن 1400، ۶۹۹ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۳۰ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۴۸ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۳۹ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، ۴۶ اثر در ژانر موسیقی نواحی و یک اثر در ژانر کودک تولید شده‌اند که از جمله آثار شاخص در بخش تک آهنگ می‌توان به آهنگ «گاه فراموشی» به آهنگسازی فردین خلعتبری و خوانندگی همایون شجریان و همچنین قطعه «در مقام مثنوی» به خوانندگی مظفر شفیعی اشاره کرد که در بهمن‌ماه مجوز خود را از دفتر موسیقی دریافت کردند.
در بخش آلبوم‌ها نیز، مجوز 18 آلبوم سنتی، 13 آلبوم‌ پاپ، 7 موسیقی کلاسیک، 19 آلبوم تلفیقی، 9 آلبوم نواحی و 3 آلبوم در ژانر کودک در دو ماه دی و بهمن صادر شده است که در این بخش هم می‌توان به آلبوم قطعات موسیقی آذربایجانی برای ارکستر سمفونیک و ملی اشاره داشت که در دی‌ ماه توانست مجوز بگیرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7859/31/604364/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها