اخبــــار


آیت الله رئیسی با ولادیمیر پوتین  در خصوص مذاکرات هسته ای و حوادث اوکراین گفت‌وگوی  تلفنی کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، روز پنجشنبه در تماسی تلفنی، درباره تحولات بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگو آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه گسترش ناتو به سمت شرق تنش‌زا است، تأکید کرد: گسترش ناتو تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل در مناطق مختلف است. رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که آنچه اتفاق می‌افتد به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود. آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافقی پایدار است و نه متزلزل اظهار کرد: ارائه تضمین معتبر، پایان بخشیدن به ادعاهای سیاسی و لغو واقعی تحریم‌ها از ضرورت‌های دست یافتن به توافق پایدار هستند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، وضعیت کنونی را پاسخ مشروع به چندین دهه نقض معاهدات امنیتی و تلاش‌های غرب برای آسیب رساندن به امنیت کشورش دانست. رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به همکاری‌های فعال ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تداوم رایزنی‌های دو طرف در رابطه با مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

وزیر اطلاعات:
طرح آبراهام یک پروژه شکست خورده است

حجت‌الاســـــــــلام والمســــــلمین سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات با حضور در مسجد جوادالائمه پادادشهر اهواز در جمع مردم اظهار داشت: طرح آبراهام با هدف تأمین امنیت ویژه متحدان امریکا برنامه‌ریزی شده است تا عملاً رژیم صهیونیستی جایگزین امریکا در منطقه باشد. به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در جریان اجرای این طرح، تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی تضعیف شود اما همانگونه که شاهد هستیم ایران با اقتدار هرچه بیشتر به سمت دستیابی به منافع خود و متحدانش گام برمی دارد. وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه امنیت رژیم صهیونیستی به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی بیش از پیش رو به افول است، گفت: مشارکت‌کنندگان در طرح آبراهام باید بدانند که رژیم صهیونیستی توان تأمین امنیت خود و متحدانش را ندارد؛ بنابراین طبیعی است که نتواند امنیت آنها را نیز تضمین کند. وی تصریح کرد: قرار دادن اسرائیل به جای امریکا در قالب طرح آبراهام را باید یک شکست مجدد برای غرب و استکبار جهانی دانست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی:
۲میلیون و۱۰۰هزار تن کالای اساسی در بندر امام‌ خمینی(ره) تعیین تکلیف نشده است

سیداحسان خاندوزی روز جمعه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماه پایانی سال حجم کارهای گمرکی و تجاری افزایش یافته و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از کالاهای اساسی و غلات از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد و جابه‌جا می‌شود، گفت: به دلیل ناکارآمدی که پیش از این وجود داشت در ماه‌های گذشته حجم رسوب و ماندگاری کالاها در این بندر افزایش یافت. خاندوزی با بیان اینکه مسئولان بندر امام خمینی(ره)، گمرک و اموال تملیکی در این بازدید توضیح لازم را در خصوص مسائل و مشکلات این بندر ارائه کردند تا بتوان مشکلات موجود را مرتفع کرد، افزود: نسبت به ماه‌های گذشته تلاش خوبی برای سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالاها از بندرامام خمینی(ره) انجام شده و کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر۲۸ درصد افزایش داشته و ماندگاری و رسوب کالاها ۲۲ درصد کاهش داشته است.
خاندوزی در خصوص ذرت و برنج موجود در انبارهای بندرامام خمینی(ره) نیز گفت: از آنجا که سازمان استاندارد این کالاها را تأیید نکرده است، لذا دستور لازم برای سرعت بخشیدن به فرایند معدوم‌سازی آنها صادر شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: روند ترخیص کالاهای اساسی و غلات در مقایسه با سال گذشته و ماه‌های قبل یک قدم پیشرفت داشته است، اما همچنان۲ میلیون و۱۰۰هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد که تعیین تکلیف نشده است.
خاندوزی با بیان اینکه این میزان زمان ماندگاری کالا از نظر دولت قابل قبول نیست و باید روند ترخیص کالا تسریع شود، اظهار داشت: بخش زیادی از کالاهای اساسی و غلات از طریق شرکت‌های وابسته به دستگاه‌های دولتی وارد می‌شود، لذا هزینه تأخیر و ماندگاری کالاها در بنادر بر بودجه عمومی و دولت تحمیل شده که این مسأله اصلاً قابل قبول نیست.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به خوزستان از اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین روند ترخیص کالا از گمرک بندرامام بازدید کرد. وی همچنین در این بازدید با تعدادی از رانندگان حمل ونقل کالا به صورت چهره‌به‌چهره به گفت‌و‌گو پرداخت و از نزدیک مشکلات آنها در زمینه جا‌به‌جایی کالا و انتظار در صف برای بارگیری را مورد بررسی قرار داد. وزیر امور اقتصادی و دارایی روز جمعه از طریق فرودگاه ماهشهر وارد خوزستان شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7859/2/604403/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها