در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب شد

معافیت اقلام خوراکی از مالیات بر ارزش افزوده


شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی و تحمیل هزینه بیشتر به سبد خانوارهای کم درآمد و دهک‌های پایین، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اقلام خوراکی را منتفی کرد. در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که پنجشنبه‌شب با حضور سران سه قوه و به ریاست آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضا چند موضوع مهم اقتصادی کشور را بررسی و درباره آنها تصمیم‌گیری کردند.
براساس یکی از مصوبات این جلسه، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در مورد اقلام خوراکی و کالاهای سفره خانواده منتفی شد. شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مواد‌غذایی و تحمیل هزینه بیشتر به سبد خانوارهای کم‌درآمد و دهک‌های پایین این تصمیم را گرفت. در این جلسه که سه‌ ساعت و سی‌ دقیقه طول کشید، پیشنهادهای دولت در زمینه پرداخت سریع و بموقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن عیدی بازنشستگان پرداخت شود.
در ادامه این جلسه موضوع اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌هایی که درصد پیشرفت اجرایی بالایی دارند، مطرح شد و به تصویب رسید. شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در این جلسه به ستاد تنظیم بازار با محوریت معاون اول رئیس‌جمهور اختیار داد برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کنترل و ساماندهی بازار اقدامات لازم را انجام دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7859/1/604427/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها