اخبار


فدراسیون جهانی جودو ریاست افتخاری پوتین را تعلیق کرد

فدراسیون جهانی جودو ریاست افتخاری ولادیمیر پوتین را به حالت تعلیق درآورد. در پی مناقشه اخیر روسیه و اوکراین که واکنش‌های زیادی هم در دنیای ورزش به دنبال داشته، فدراسیون جهانی جودو در بیانیه‌ای اعلام کرد که ریاست افتخاری ولادیمیر پوتین بر فدراسیون جهانی جودو را به حالت تعلیق درآورده است. همچنین فدراسیون جهانی، سمت رئیس‌جمهور روسیه به عنوان سفیر افتخاری جودو را تعلیق کرده است. گفتنی است جودو یکی از ورزش‌های مورد علاقه ولادیمیر پوتین است و او مسابقات زیادی را در سن‌پترزبورگ برنده شده و یک نشان استادی جودو را دریافت کرده است. وی همچنین کتابی به زبان روسی به نام «جودو با ولادیمیر پوتین» نوشته است. رئیس فدراسیون جهانی جودو نیز که پیش از این رابطه بسیار نزدیکی با پوتین داشت، دان ۸ جودو را به وی اهدا کرده بود.

قهرمانی تیم ریکرو مردان ایران در جهان

مسابقات پاراتیراندازی با کمان قهرمانی جهان در امارات دیروز با قهرمانی تیم ریکرو ایران به پایان رسید. تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب غلامرضا رحیمی و اصغر زارعی‌نژاد با استراحت در دور اول، در دور یک چهارم نهایی مقابل تیم هند با نتیجه ۶ - صفر به پیروزی رسید و نیمه‌نهایی هم با نتیجه ۵ - ۳ ترکیه را شکست داد و فینالیست شد. این تیم در فینال به انگلیس هم رحم نکرد و با نتیجه ۵ - ۴ برد و صاحب مدال طلا شد.

حذف نوید شمس از کانتندر عمان

 نوید شمس با شکست مقابل راکت‌باز عربستانی از دور رقابت‌های کانتندر عمان کنار رفت. شمس در اولین رقابت خود در این مسابقات با عبدالعزیز عربستانی روبه‌رو شد که در پایان با نتیجه 3-0 مغلوب  شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. او دست اول را 11-7 و  2 دست آخر را 11-9 به رنکینگ 265 دنیا واگذار کرد.

شیما صفایی ملی‌پوش شد

 شیما صفایی با کسب بیشترین امتیاز در مسابقات انتخابی تیم ملی، ملی‌پوش شد. رقابت‌های انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی  و مسابقات تیمی قهرمانی جهان از جمعه شروع شده است که در پایان مرحله اول، شیما صفایی راکت‌باز همدانی با گرفتن بیشترین امتیاز برای حضور در میادین پیش رو ملی‌پوش شد. قبل از او، ندا شهسواری به خاطر داشتن  بالاترین رنکینگ جهانی، با تصمیم کادر فنی از حضور در انتخابی معاف شده بود. این مسابقات فردا و پس فردا پیگیری خواهد شد تا 2 نفر دیگر به جمع ملی‌پوشان اضافه شوند.

تیم ملی پارادوومیدانی به امارات نمی‌رود

فدراسیون جانبازان و معلولان به دلیل فرصت کم  تا شروع مسابقات بین‌المللی امارات، تیم پارادوومیدانی به این مسابقات اعزام نمی‌کند.
به گفته مسعود حمیدی دبیر فدراسیون جانبازان، مسابقات بین‌المللی پارادوومیدانی اواخر اسفند در امارات برگزار می‌شود که بعد از بررسی‌ها به دلیل فرصت کم، فدراسیون ترجیح داد تیم اعزام نشود. قرار است ترکیب تیم ملی پارادوومیدانی برای بازی‌های پاراآسیایی‌ هانگژو 2022 در رکوردگیری اردیبهشت ماه سال آینده مشخص شود و بعد تورنمنت بین‌المللی تیم مشخص می‌‌شود.

مس شهربابک قهرمان لیگ والیبال نشسته

رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم مس شهربابک تمام شد. در فینال  این رقابت‌ها تیم‌های مس شهربابک و ذوب‌آهن اصفهان  در سالن فدراسیون به مصاف هم رفتند که مس شهر بابک با‌هادی رضایی  3 - یک برد و بدون باخت به قهرمانی رسید. ذوب‌آهن و شهرداری گنبد هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

نامشخص بودن کاندیداهای انتخابات فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری از روز یازدهم اسفندماه آماده پذیرش اسامی و مدارک کاندیداهای شرکت در انتخابات این فدراسیون خواهد بود. فدراسیون جهانی بعد از چند بار تعویق زمان برگزاری انتخابات این بار به نامزدهای فدراسیون‌های ملی کشورهای مختلف عضو دو ماه فرصت داده است تا اسامی و مدارک آنان را برای بررسی به این فدراسیون ارسال کنند. پیش از این علی مرادی رئیس پیشین فدراسیون اسامی خود، داوود باقری، محسن بیرانوند و سید علیرضا قریشی را برای شرکت در انتخابات جهانی ارسال کرده بود. این درحالی است که با اعلام بازنشسته بودن مرادی از سوی وزارت ورزش و بلاتکلیفی فدراسیون در دو ماه گذشته هنوز اسامی کاندیداها ارسال نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7861/18/604639/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها