ایران در ایران


ادامه تفحص برای یافتن پیکرهای 2500 شهید دفاع مقدس

آبادان/ فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پیکرهای ۲ هزار و ۵۰۰ شهید دفاع مقدس در عراق هنوز تفحص نشده است گفت: عملیات جست و جو برای یافتن این پیکرهای مطهر ادامه دارد.به گزارش ایرنا، سردار سیدمحمد باقرزاده در آیین استقبال از پیکرهای مطهر ۷۲ شهید دفاع مقدس در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات تفحص شهدای هشت سال دفاع مقدس در مناطق تعیین شده همچنان ادامه دارد.وی افزود: پیکرهای پاک و مطهر ۷۲ شهید تازه تفحص شده در حالی در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) به خاک وطن منتقل شد که تعداد آنها با شهدای کربلا برابری می‌کند.سردار باقرزاده اظهار داشت: عملیات تفحص و جست و جو برای یافتن این شهدا از اواخر دی ماه امسال تا هفتم اسفندماه جاری در مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه ادامه داشت.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این رزمندگان در عملیات والفجر مقدماتی، خیبر، بدر، کربلای پنج و تک دشمن در سال پایانی جنگ به شهادت رسیدند افزود: پیکرهای این شهدا به اهواز منتقل می‌شود تا کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی که برای بازدید مناطق عملیاتی به خوزستان سفر می‌کنند آنها را زیارت کنند.همزمان با سالروز شهادت امام موسی‌ کاظم(ع) پیکرهای پاک و مطهر ۷۲ شهید دوران دفاع مقدس از طریق مرز بین‌المللی شلمچه وارد کشور ‌شد.

آزادسازی حریم رودخانه‌ها به اصفهان رسید

اصفهان / معاون ‌عمرانی استاندار اصفهان از اجرای دستورالعمل آزادسازی حریم رودخانه‌ها در این استان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته ۱۰۰ واحد ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در حریم زاینده‌رود تخریب شد. مهران زینلیان افزود: دادگستری استان اصفهان به کسانی که در حریم رودخانه ساخت و ساز و به تصرف آن اقدام کرده‌اند، هشدار داده است تا خود اقدام به رفع تصرف کنند. همچنین دستگاه قضایی خبر داده مدیرانی که ترک فعل و تخلف کرده‌اند در امان نیستند و حتی اگر بازنشسته شده‌اند به سراغشان می‌رویم. وی در خصوص برخورد با ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه اظهار داشت: خوشبختانه پس از اعلام قوه قضائیه به دستور رئیس جمهور مبنی بر برخورد با هرگونه ساخت‌و‌ساز‌هایی که در حریم رودخانه اتفاق افتاده است کارگروهی متشکل از همه دستگاه‌های مسئول از جمله آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و همچنین دادگستری تشکیل شده است. وی افزود: در این خصوص موارد بررسی و با تمام ساخت‌و‌سازهایی که خلاف و فاقد پروانه‌های ساخت در حریم رودخانه هستند برخورد می‌شود و در یکی دو سال اخیر بیش از 100 پرونده مراحل قضایی را طی کرده و تخریب شده است.
معاون ‌عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: با هماهنگی و همتی که بین مسئولان ایجاد شده و با دستور قوه قضائیه ،امیدواریم تشریفات قانونی انجام شود و برای تمام ساخت‌و‌سازها در کل مسیر رودخانه در استان اصفهان برخوردهای لازم صورت گیرد.وی گفت: حدود 100 واحد در سال گذشته و امسال تخریب شده؛ البته تعداد واحدهایی که مشمول خلاف هستند بسیار بیشتر است و حدود 600 پرونده اعلام شده که باید مراحل شناسایی دقیق و خلاف‌سازی‌ها و دستور دستگاه قضایی دریافت شود. درخواست ما از تمامی دستگاه‌ها این است که در تمام موارد برخوردهای لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام منصوب شد

 کرج / طی حکمی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیرعامل جدید شرکت خدمات هوایی پیام منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی اکبر قنبرپور را به سمت مشاور وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام منصوب کرد.بر اساس حکم صادره، مأموریت ویژه اکبرقنبرپور در دوره مسئولیت، «تبدیل منطقه ویژه اقتصادی پیام به یکی از قطب‌های اقتصاد دیجیتال کشور»، «تبدیل منطقه ویژه پیام به قطب ترانزیت ترافیک و داده در منطقه غرب آسیا»، «فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام برای توسعه صادرات خدمات و محصولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «ارتقای زیرساخت‌های لازم برای کسب و کارهای فعال در منطقه» است.قنبرپور دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران است.وی بیش از 15 سال سابقه فعالیت اجرایی در کارنامه خود دارد.معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، سرپرست پارک فناوری سلامت پردیس، رئیس مرکز فن‌بازار ملی ایران، معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای عضو 8D، عضو هیأت ‌مدیره صندوق پژوهش و فناوری تبادلات بین‌المللی فناورانه، مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان و دبیر نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری از جمله مهم‌ترین مسئولیت‌های وی بوده است.

ضرب الاجل استانداری برای تدوین برنامه احیای بافت‌های تاریخی البرز

کرج / استاندار البرز طی ضرب الاجلی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست برنامه‌ای جامع برای احیای بافت‌های تاریخی و بقعه‌های متبرکه استان البرز ارائه دهد.
«مجتبی عبداللهی» در نشست بررسی و اتخاذ تدبیر برای مرمت امامزاده‌ها و بافت‌های تاریخی استان البرز افزود: نباید اجازه داد آسیبی به بافت‌های تاریخی بویژه بنای بقعه‌های متبرکه وارد شود.
عبداللهی گفت: باید اراده‌ای جدی در مجموعه میراث فرهنگی استان البرز شکل گیرد تا از طریق احیای بناها و آثار تاریخی و امامزاده‌ها که اماکنی مقدس برای مردم هستند، شاهد رونق گردشگری و درآمدزایی برای استان باشیم.وی افزود: میراث فرهنگی استان البرز باید در اسرع وقت مجوزهای لازم را به بخش خصوصی و متولیان امامزاده‌ها بدهد چرا که سرمایه‌گذاران و خیرین بسیاری برای این اقدامات آماده هستند.استاندار البرز گفت: در کنار این موضوع باید مسیرهای دسترسی به این آثار نیز ساماندهی و بهسازی شود.بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی و حدود ۱۰۰ بقعه متبرکه در البرز وجود دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7861/21/604647/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها