کشته شدن هواداران در نزاع خونینی که منجر به لغو بازی شد

تراژدی در فوتبال مکزیک


گروه ورزشی/ یکی از مسابقات فوتبال در مکزیک به دلیل درگیری شدید بین هواداران دو تیم که به داخل زمین نیز کشیده شد، به تعطیلی کشید و بازی در نهایت لغو شد. بازی دو تیم کوئرتارو و اطلس در ورزشگاه کورگیدورا در شهر کوئرتارو در حال انجام بود که در دقیقه 63 ناگهان درگیری شدیدی بین هواداران ایجاد شد و خشونت تا درون زمین نیز ادامه داشت. هواداران در سکوها و در زمین با هم جنگیدند و به نظر می‌رسید که چندین نفر از سلاح سرد مثل چاقو و قمه برای ایجاد جراحت بر هواداران رقیب استفاده می‌کنند. بازی در اواسط نیمه دوم به دلیل خشونت در سراسر ورزشگاه لغو شد.
تصاویر و ویدیوهای متعددی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که صحنه‌های زننده و خشونت‌باری را از این درگیری‌ها نشان می‌دادند و صفحه رسمی لیگ مکزیک هم تأیید کرد چندین هوادار به بیمارستان منتقل شده‌اند. میکل آریولا، رئیس لیگ مکزیک در توئیتر گفت: «خشونت غیرقابل قبول و تأسفبار در ورزشگاه کورگیدورا در کوئرتارو. کسانی که مسئول این عدم امنیت در ورزشگاه هستند به‌طور عبرت آموزی مجازات خواهند شد. امنیت بازیکنان و هواداران برای ما همیشه در اولویت است! برای حفظ امنیت تصمیم گرفتیم که بازی لغو شود و دیگر از سر گرفته نشود.» لیگ مکزیک موسوم به کلاسورا هم در بیانیه‌ای اضافه کرد: «مسئولان لیگ تحقیقات کاملی را در مورد آنچه در سکوها، در زمین و خارج از ورزشگاه در جریان بازی کوئرتارو و اطلس رخ داده آغاز کرده‌اند. همچنین شکایات جنایی مربوط به اعمال خشونت‌آمیز در ورزشگاه کورگیدورا ثبت خواهد شد. گزارش‌های ناظر لیگ مکزیک و مقامات کوئرتارو نشان می‌دهد که مجروحان با آمبولانس به بیمارستان‌های مجاور منتقل شده‌اند و در انتظار گزارش رسمی از وضعیت سلامتی آنها هستیم. بازی این دو تیم در تاریخ و ساعتی که باید تأیید شود، تغییر خواهد کرد.»
مائوریسیو کوری، فرماندار ایالت کوئرتارو مکزیک در توئیتر نوشت: «خشونت امروز در استادیوم کورگیدورا را بشدت محکوم می‌کنم. مالک باشگاه کوئرتارو باید پاسخگوی واقعیت‌ها باشد. من دستورالعمل‌هایی را برای اعمال قانون با تمام عواقب آن ارائه کرده ام. در کوئرتارو هیچ مصونیتی وجود ندارد.» آریولا، رئیس لیگ مکزیک نیز لغو همه بازی‌های باقی‌مانده در هفته نهم را برای نشان دادن همبستگی با کسانی که تحت تأثیر ورزشگاه کورگیدورا قرار گرفته‌اند، تأیید کرد. عمق این فاجعه وقتی مشخص شد که تلویزیون آزتکا تعداد اولیه کشته‌شدگان را 17 نفر اعلام کرد، هرچند مقامات رسمی مدعی شدند که 44‌نفر در جریان این نزاع خشونت بار زخمی شده‌اند که شرایط دو مورد وخیم است. گزارش اورژانس حاکی از آن است که تعداد مجروحان 22 نفر بوده و همگی مرد هستند. رسانه‌های مکزیکی نیز به کشته شدن دست‌کم 17 نفر در این نزاع خونین اشاره کردند، هرچند که در بعضی گزارش‌ها تعداد کشته شدگان به 24 نفر هم رسیده بود.

ادای احترام به قربانیان

شنبه شب، هواداران اطلس به حومه ورزشگاه جالیسکو در شهر گوادالاخارا رفتند تا برای قربانیان خشونتی که در ورزشگاه کورگیدورا رخ داد دعا و ادای احترام کنند. هواداران روباه‌ها (لقب اطلس) با شمع در دست و پرچم‌هایی، برای چند دقیقه به عنوان نمایش همبستگی برای مجروحان و درگذشتگان احتمالی ثبت شده در ورزشگاه کوئرتارو دعا کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/17/605499/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها