اخبار


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :
اختلال در تأمین پهنای باند از مسیر اوکراین را پیش‌بینی کرده بودیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از زمان آغاز بحران اوکراین، احتمال اختلال در تأمین پهنای باند بین‌الملل از مسیر این کشور را پیش‌بینی کرده بودیم، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت جایگزین خبر داد. به گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: همان‌طور که همکارانم نیز اطلاع داده‌اند، یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل که از اوکراین عبور می‌کند قطع شده و بخشی از پهنای باند بین‌الملل کاهش یافته که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود. وی گفت: این مسأله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش‌بینی کرده بودیم و به‌دلیل زمان بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع بسرعت در حال انجام است. وزیر ارتباطات تأکید کرد: تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل و تأمین ظرفیت پشتیبان برای چنین مواقعی، از سیاست‌های دولت مردمی است که به‌صورت جدی دنبال می‌شود.
گفتنی است از حدود ساعت ۱۸ روز شنبه۱۴ اسفندماه بخشی از ظرفیت اینترنت بین‌المللی کشور که ازطریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تأمین می‌شد، قطع شده است. این ظرفیت که حدود ۴۰۰ گیگ است، باعث افت ارتباطات در داخل کشور شده است. مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در توئیتی با اشاره به قطع شدن بخشی از ظرفیت اینترنت بین‌الملل، یادآور شد که وزارت ارتباطات درحال برقراری لینک‌های جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین‌المللی است. مهدی سالم افزود: ارتباطات کشور افت پیدا کرده اما خیلی محسوس نیست.

 در راستای طرح شهید احمدی روشن
تفاهمنامه بین بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد

بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای گسترش طرح هسته‌های مسأله‌محور (طرح شهید احمدی روشن) تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش ایرنا، به منظور بهره‌گیری مؤثرتر از مزیت‌ها و امکانات استانی بویژه دانشگاه‌های استان ها و به‌ منظور تربیت و آماده‌سازی نیروهای مستعد با هدف زمینه‌سازی برای اثرگذاری آنان بر پیشبرد مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
سید محمدصادق موحد، معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در این‌باره گفت: با توجه به مسئولیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در رفع نیازها و چالش‌های اساسی کشور، لازم است اجتماع نخبگان نقش پررنگ‌تری را ایفا کند که این رسالت مستلزم تدوین برنامه مناسب برای هر استان به اقتضای مزیت‌های نسبی و شرایط خاص آن استان خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: همکاری در برنامه‌ریزی و حمایت فعالیت‌های هدفمند و اثربخش دانشگاه‌ها در قالب تشکیل هسته‌های دانشجویی مسأله‌محور در طرح شهید احمدی روشن به‌منظور آموزش دانشجویان در بستر حل مسائل واقعی و ایجاد همکاری و هم‌افزایی میان اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها در راستای مأموریت‌گرایی و توجه به مزیت‌ها و توانمندی‌های ملی و استانی با عنایت به نقش دانشگاه‌ها در توسعه استانی و منطقه‌ای از موضوعات مهم این تفاهمنامه است.
معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: در قالب این تفاهمنامه با این بنیاد، اعتبار فعالیت‌های دانشجویان در هسته‌های دانشجویی مسأله محور فراهم می‌شود و معاونت پژوهشی وزارت علوم نیز با احصای مسائل متناسب با طرح شهید احمدی روشن بنیاد ملی نخبگان، مطابق با اهداف مبتنی بر حل مسائل بومی و منطقه‌ای و با همکاری دانشگاه‌های سراسر کشور، اعتباری نیز برای فعالیت اساتید خبره و هزینه‌های تجهیزاتی تا سقف مشخص فراهم می‌کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/25/605516/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها