مصرف آب در مازندران بیشتر از متوسط سرانه کشوری


ساری - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در مازندران به ۲۰۰ لیتر [در شبانه روز] و در بعضی از مناطق بالادست حتی به ۴۰۰ لیتر نیز می‌رسد، تصریح کرد: متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در کشور حدود ۱۶۰ الی ۱۸۰ لیتر است.
بهزاد برارزاده با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در جهان ۱۵۰ لیتر است، خاطرنشان کرد: ضروری است در مصرف آب تغییر رفتار دهیم و آب را درست و بهینه مصرف کنیم. برارزاده با اشاره به اینکه جایگزینی برای آب وجود ندارد و منابع آب شیرین در دسترس بسیار ناچیز است، تأکید کرد: بیش از ۹۰ درصد آب آشامیدنی مازندران از اعماق بیش از ۱۰۰ متری زیرزمین برداشت می‌شود که جایگزین شدن آن بیش از ۱۰۰ سال زمان نیاز دارد، بنابراین باید قدر این نعمت بی‌بدیل الهی را بدانیم و تنها با ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف، از هدررفت آب جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه هرساله در روزهای پایانی سال به‌دلیل افزایش شست‌و‌شوهای خانگی با کاهش فشار یا قطع آب در شهرها و روستاهای استان مواجه می‌شویم، اظهار کرد: برای آنکه در ساعات پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز خللی در شبکه توزیع آب رخ ندهد، ضروری است مردم روش‌های درست و بهینه مصرف آب را بکار گیرند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خطاب به مشترکین گفت: شهروندان، شست‌و‌شوهای خانگی را تا ۲۵ اسفند به پایان برسانند و با مدیریت مصرف و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب، مانع کاهش فشار در شبکه‌های توزیع یا قطع احتمالی آب شوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/21/605542/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها