سامانه «سوت زنی» در وزارت کار راه‌اندازی شد

دریافت 250 هزار گزارش مردمی در وزارت کار


گروه اقتصادی/ سامانه سوت زنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد. این سامانه با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به افرادی که قصد ارسال گزارش فساد دارند، فعال شده و امکان ارسال گزارش فساد به‌صورت ناشناس را فراهم کرده است.
حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ۶۰۰ شرکت و صندوق زیرمجموعه مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و نگرانی ما از انواع فساد در این مجموعه‌هاست. در همین زمینه برنامه‌هایی را برای جلوگیری از فساد اجرا کرده‌ایم.به گفته وی مردم می‌توانند به سامانه سوت زنی مراجعه و گزارش‌ها را ثبت کنند. وی اطمینان می‌دهد: این سامانه کاملاً امن است و سرورها در اختیار وزارتخانه هستند. گزارش‌دهندگان می‌توانند بدون اینکه نام و نشانی از خود به جا بگذارند، گزارش خود را ثبت کنند.وزیر کار همچنین گفت: کسانی که مایل هستند به‌عنوان گزارشگر حرفه‌ای با ما همراه باشند، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند و همکاران ما با آنها تماس می‌گیرند و چنانچه صلاحیت لازم را داشته باشند با ما به‌صورت حرفه‌ای همکاری کنند.
مسیر تعاملی امن برای مشارکت مردم در مبارزه با فساد
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه سوت‌زنی این وزارتخانه را مسیر تعاملی امن برای مشارکت مردم در مبارزه با فساد دانست‌.
مهری طالبی دارستانی، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم، گفت: طبق بررسی های ما هیچ فساد اقتصادی یک نفره شکل نگرفته است و کلونی‌های ناسالم و دست‌های آلوده کارتل‌های فساد در کشور با صرف هزینه‌های بسیار همزمان با بررسی هر پرونده تخلف، موج تخریبی علیه مسئولان مربوط راه می‌اندازند که البته از پرداخت چنین هزینه‌هایی در این راه ابایی نداریم.وی با اشاره به دریافت حدود ۲۵٠ هزار گزارش، شکایت و درخواست مردمی طی ماه‌های گذشته، یادآورشد: بسیاری از فرایندها و گلوگاه‌های فساد از همین گزارش ها احصا می شود. با توجه به گستردگی شبکه فساد در زیر مجموعه‌های اقتصادی که گاهی با ارتباطات درون سازمانی قدرت گرفته‌اند ما در وزارت کار نیازمند کمک چشم‌های تک تک افراد دغدغه‌مند جامعه به‌عنوان ناظران و گزارشگران فساد هستیم.طالبی دارستانی با بیان اینکه گزارش های مردمی از دو منظر پیشگیری و درمان می‌توانند یاری‌رسان ما در مبارزه با فساد باشند، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و فساد در مجموعه این وزارتخانه و صندوق‌های تابعه از طریق سامانه سوت‌زنی در صفحه اصلی سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌صورت ناشناس یا حقیقی به ثبت شکایت بپردازند.وی توضیح داد: گزارش‌های واصله طبق برنامه دقیق در جریان صحت سنجی، بازرسی و سپس بررسی‌های تخصصی دراختیار تیم‌های کارشناسی، قرار می گیرد و علاوه بر اینکه منجر به شناسایی مفسدان و برکناری آنان شده است تبدیل به پرونده‌های قابل طرح در مجامع قضایی شده و اغلب آنها در حال طی روال قانونی رسیدگی است.
مدیرکل دفتر بازرسی وزارت کار اظهار امیدواری کرد در بازه زمانی نه چندان طولانی، مردم و دولت انقلابی با همکاری هم، دست‌های آلوده بر هم زننده اقتصاد سالم کشور و آسیب‌رسان به معیشت مردم را قطع خواهند کرد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/14/605578/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها