مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان دست‌کمی از المپیک ندارد

فصیحی: من برای رکورد خوب می‌دوم


مهری رنجبر/ فرزانه فصیحی 6 ماه بعد از المپیک، روزهای آخر ماه جاری در مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان می‌دود. میدانی بزرگ که دو سالی است انتظارش را کشیده. دونده سرعتی ایران که ۲ سال پیش با رکورد ۷ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه 60 متر سهمیه جهانی گرفت، حالا تمرین می‌کند تا در رقابت با دونده‌های سرعتی دنیا تنها خودش را نشان دهد. آن هم با بهترین دو. دومین دونده 60 متر زنان آسیا و نفر شصتم جهان اما این روزها دغدغه دیگری هم دارد. سرعت زیاد ثبت رکوردهای دوومیدانی، دونده المپیکی را نگران کرده است. او به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «من از رقبایم در باز‌ی‌های آسیایی هانگژو 2022 خبر دارم. به هر حال کار پیش می‌رود و ما باید خودمان را به آنها برسانیم، هر روز که رکوردها و مدال‌ها بهتر می‌شود، به نظرم باید بجنبیم. رقابت، رقابت خیلی سختی است. قزاقستان، چین و هند دونده‌های خیلی خوبی دارند و بنابراین ما کار راحتی در بازی‌های آسیایی نداریم. چرا که ورزش اول المپیک است. سطح دوومیدانی و رکوردهایی که درآن جابه‌جا می‌شود قابل قیاس با هیچ رشته‌ای نیست. سرعت پیشرفت دوومیدانی خیلی عجیب و غریب شده و ما باید خودمان را برسانیم.»
فرزانه بعداز مصدومیتش، حالا شرایط خوبی دارد و در این باره می‌گوید: «خدا را شکر همه چیز خوب است و تمریناتم خوب پیش رفته، خودم پیشرفتم را به چشم دیدم. هر روز وضعیتم بهتر می‌شود. من تقریباً به حداکثر توان و سرعتم رسیده‌ام. فکر می‌کنم با حضور در 6-5 مسابقه، هرچه جلوتر رفتم بهتر و بهتر شدم و در هر مسابقه آرام آرام رکوردم پایین آمد.» دونده سرعتی ایران که اولین زن ایرانی در قهرمانی جهان داخل سالن است، می‌خواهد بهترین عملکردش را داشته باشد:«مسابقه جهانی داخل سالن دست‌کمی از المپیک ندارد. اگر بخواهم منطقی فکر کنم من تازه اولین دونده زن ایرانی هستم که به این رقابت‌ها رسیده‌ام، واقع گرایانه این است که  تازه چندین نسل بعد به شرط شرایط مساعد و با کیفیت، کشورهای دیگر شاید بتوانند به مدال فکر کنند. من حالا می‌خواهم که بهترین مسابقه‌ام را بدهم، در حد توان خودم بدوم و رکورد خوبی ثبت کنم. دوست دارم بهترین عملکردم را داشته باشم، مدال جهانی هم سخت است و ما تازه پله اول هستیم، همه چیز باید به مرور بهتر و بهتر شود.»
فرزانه امیدوار است تابستان سال آینده فصل را خوب شروع کند: «دوومیدانی رشته‌ای است که اگر تمرین زمستانی خوبی داشته باشی، می‌توانی روی تابستانت حساب کنی. خدا را شکر من زمستان خوبی داشتم، مصدومیتم هم برطرف شد و امیدوارم فصل را خوب تمام کنم تا تابستان بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی را بهتر شروع کنم. امیدوارم برنامه‌هایم عملی شود و بتوانم آماده مسابقات شوم.» او بعد از جهانی داخل سالن برنامه جدید برای مسابقات بعدی‌اش می‌چیند: «من احتمالاً بعداز جهانی برمی‌گردم تا مدتی ایران تمرین کنم. البته یک‌سری برنامه دارم که باید ببینم با چند درصد آن موافقت می‌شود و چه کار می‌شود کرد. البته که برای مسابقات فضای باز باید برنامه جدید تنظیم کنیم.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/18/605586/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها