حاشیه‌ها کمر بوکس را نشانه گرفته‌اند

استکی: امیر علی‌اکبری مثل پسرخوانده من است


فائزه زمانی/ بعد از۳ سال علیرضا استکی و امیر علی‌اکبری یک‌باردیگر دست همکاری دادند. علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس بعد از۳ سال دوباره هدایت امیر علی‌اکبری برای مسابقات MMA را برعهده گرفته و معتقد است پای اختلافات در این دوری۳ ساله درمیان نبوده است. بعد از جدایی امیر علی‌اکبری از علیرضا استکی در سال ۹۷ شایعاتی مبنی بر اختلاف این دو مطرح شد، اما علیرضا استکی مربی علی‌اکبری در واکنش به این شایعات به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «امیر علی‌اکبری پسر من است، آدم که با فرزندخوانده خودش قهر نمی‌کند. به خاطر گرفتاری‌های من و شرایط امیر۳ سال از هم دور بودیم ولی مجدداً از من درخواست کمک کرد و من هم احساس کردم که وقتش رسیده به او کمک کنم.» او آمادگی علی‌اکبری را خوب می‌داند: «امیر علی‌اکبری همیشه آمادگی‌اش خوب است و می‌توانم بگویم که در کل دنیا شاید 20-10 نفر مثل او اینقدر سخت تمرین کنند. نقاط ضعفی وجود دارد که با همفکری هم حل می‌کنیم و او را برای مسابقه اردیبهشت آماده خواهیم کرد. حریف او هنوز مشخص نیست و همچنان منتظر هستیم.»
استکی اطلاعی درباره تصمیم علی‌اکبری برای بازگشت به کشتی ندارد: «در این باره اطلاعی ندارم و باید از خودش بپرسید.» سرمربی تیم ملی بوکس درباره اردوهای بوکسورهایش می‌گوید: «هفته دوم اردوها بعد از انتخابی درون‌اردویی درحال برگزاری است، قرار بود از دیروز بوکسورهای ارمنی به ما اضافه شوند ولی متأسفانه بوکسورهای ارمنی حتی دوز اول واکسن را هم تزریق نکرده بودند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه حضور آنها را نمی‌داد. این اردو برای ما مثمرثمر بود اما متأسفانه شرایط فراهم نشد. سطح بوکس ایران بالا رفته و خودش را پیدا کرده است. درحال حاضر تیم جوانان و نوجوانان در مسابقات آسیایی اردن مشغول مسابقه هستند، برای مثال سام استکی پسر خودم قهرمان ازبکستان را در سه راند مشت‌باران کرد اما بازی را به او ندادند. می‌خواهم این را بگویم که دیگر بوکسورهای ایرانی از ازبک‌ها، قزاق‌ها یا کوبایی‌ها و دیگر قدرت‌های بوکس نمی‌ترسند. ما در همین اردوهای خودمان رقابت‌هایی را برگزار می‌کنیم اما به احتمال زیاد فروردین با یکی از تیم‌های قوی مثل ازبکستان، قزاقستان یا گرجستان اردوی مشترک‌خواهیم داشت.»
استکی تنها دغدغه تیم ملی را حاشیه‌ها می‌داند: «دغدغه ما درحال حاضر مسئولان نیستند، متأسفانه مشکل از خانواده بوکس است که مدام برای بوکسورهای من حاشیه درست می‌کنند که رسیدگی مسئولان در میان این حاشیه‌ها گم شده است. درحال حاضر تغذیه تیم ملی مناسب نیست و چاره‌ای هم نداریم، چون در خوابگاه نصرت سکونت داریم و آشپزخانه نداریم. این مسأله خیلی به بوکسورها لطمه می‌زند و از نظر پزشکی و شناخت مکمل کسی نیست که کمک کند و همه کارها را خودمان انجام می‌دهیم. ثوری رئیس فدراسیون درحال تلاش است و همین تیم نوجوانان و جوانان با هزینه ۳ میلیاردی اسپانسر به اردن رفته است. متأسفانه تیم بزرگسالان تحت فشار است و به حمایت مسئولان نیاز داریم. امیدوارم مسئولان به حاشیه‌ها نگاه نکنند. از نظر من حاشیه‌سازان بدخواه بوکس ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. حاشیه‌ها درحال شکستن کمر بوکس هستند، اگر درکنار ما نیستند لااقل از پشت خنجر نزنند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/18/605587/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها