وزیر بهداشت عنوان کرد

کرونا قدرت واقعی ملت‌ها را نشان داد


وزیر بهداشت با عنوان این موضوع که هر کاری مردمی باشد پایدار خواهد بود، گفت: کرونا، قدرت واقعی ملت‌ها را نشان داد.
به گزارش مهر، بهرام عین‌اللهی به مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در پیشبرد امور اشاره کرد و افزود: هر کاری که مردمی باشد، پایدار خواهد ماند و کارهای دستوری قطعاً از بین خواهند رفت. عین‌اللهی به پاندمی کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: کرونا، قدرت واقعی ملت‌ها را نشان داد. کرونا نشان داد کشوری قدرتمند است که مردم آن با حکومت آن کشور سازگار باشند.
عین‌اللهی ادامه داد: در موج پنجم کرونا شاهد وضعیت ناگواری بودیم، به‌طوری که روزانه ۵۰ هزار مراجعه و ۷۰۰ مرگ‌و‌میر داشتیم. اما، این مردم بودند که با مشارکت در برنامه واکسیناسیون، باعث شدند کشور از بحران کرونا نجات پیدا کند. حمایت مردم از واکسیناسیون جلوه‌ای از قدرت و هویت مردمی ایرانیان بود. در سایه مشارکت مردمی و تلاش‌ها بیش از ۹۲ درصد ایرانیان دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند، در حالی که این میزان در امریکا ۶۰ درصد است. پاسداران ششمین واکسن کرونای کشور را با عنوان نورا تولید کردند که بزودی در سبد واکسیناسیون قرار خواهد گرفت. عین‌اللهی با مقایسه موج پنجم و ششم کرونا، اظهار داشت: در موج ششم با وجود ۱۰برابر شدن مراجعات به دلیل همراهی مردم با حاکمیت و واکسیناسیون بالای جمعیت، تلفات بسیار کمتری داشتیم.
وزیر بهداشت به شرایط سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: اگر رانندگان یک یا ٢ دوز واکسن تزریق کرده باشند و جریمه شوند، با ارائه تست منفی کرونا جریمه آنها لغو خواهد شد. پیش از مصوبه ستاد کرونا، همه خودروهایی که از شهرهای قرمز خارج می‌شدند، جریمه می‌شدند؛ اما اکنون با توجه به انجام واکسیناسیون فقط کسانی که واکسن نزده‌اند، جریمه خواهند شد. ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده که شرط سفر نوروزی مسافران با خودرو، تزریق ۳ دوز واکسن مالک خودرو است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/20/605598/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها