گزارش «ایران» از سریال‌های تلویزیون در نوروز 1401


برنامه‌های نوروزی تلویزیون
می‌گویند سیب تا بیفتد هزار چرخ می‌خورد. گواه این حرف تغییرات سریال‌های تلویزیون در ایام نوروز است. در حال حاضر اسامی سریال‌های نوروزی اعلام شده اما ممکن است که در آخرین لحظه این اسامی تغییر کند.

شبکه یک سیما؛ زیر‌خاکی 3
سال 1399 که نوروز همزمان با ماه مبارک رمضان بود، سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان پخش شد. در فصل اول این مجموعه پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و رایان سرلک اعضای خانواده سه‌‌نفره باغبیشه (فریبرز، پریچهر، کاوه) بودند. استقبال از این سریال به اندازه‌ای بود که طبق آمار رسمی توانست عنوان پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی رمضانی را از آن خود کند. فصل دوم این مجموعه به دلیل استقبال مخاطب با بازی بازیگران جدید ساخته شد وسری سوم هم در نوروز امسال از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این سریال تولید مرکز سیمافیلم است و در فصل سوم آن پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، رایان سرلک و ستاره پسیانی بازی دارند.
ساعت پخش: ۲۲:۱۵
 
شبکه دو سیما؛ خداداد
تجربه ساخت سریال‌های «بچه مهندس» برای علی غفاری باعث شد که شبکه دو سیما سریال نوروزی خود را به او بسپارد. سریال «خداداد» سریال طنز 13 قسمتی این شبکه است که درباره مشکلات مالی و روزمرگی افرادی است که تلاش برای به دست آوردن خرج و مخارج زندگی دارند. این مشکلات  با زبانی طنز بیان می‌شود. البته گروه در مورد  داستان فیلم این جمله را در اختیار رسانه‌ها گذاشته‌اند «میگن گره‌ای که با دست باز می‌شه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگه‌ای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!» سعید سعدی تهیه‌کننده این مجموعه است که با بازی رضا ناجی، سوسن پرور، علی صبوری، سیاوش طهمورث، سارا باقری و تعداد زیادی از بازیگران هر شب از این شبکه پخش خواهد شد.
ساعت پخش: ۲۱:۳۰

 شبکه سه سیما؛ نجلا
 داستان سریال‌های دنباله‌دار در ایام نوروز در شبکه‌های یک و سه تکرار می‌شود. این شبکه برای این ایام سریال «نجلا»‌ به کارگردانی خیرالله تقیانی و تهیه‌‌کنندگی سعید سعدی را تدارک دیده است. البته پخش این سریال تا پایان ماه مبارک رمضان هم ادامه خواهد داشت. در فصل اول «نجلا» که به عنوان سریالی اربعینی به آنتن ایام اربعین شبکه سه سیما رسید، حسام منظور نقش عبد دشتی، سارا رسول‌زاده به عنوان نجلا و بازیگر نقش اصلی، آزیتا حاجیان نقش عمه نجلا، ملیکا شریفی‌نیا نقش دوست نجلا و عاشق عطا، هدایت هاشمی نقش عاشق نجلا و فرمانده عراقی، سیدمهرداد ضیایی نقش شیخ ابراهیم و پدر نجلا، سوگل طهماسبی نقش خواهر عبد، مصطفی ساسانی نقش عطا دوست عبد، جواد پورزند نقش دوست شیخ ابراهیم، عالی غابشی  نقش برادر عامر و پسردایی نجلا و... ایفای نقش کردند. حال در فصل جدید سارا رسول‌زاده در نقش نجلا حضور ندارد و به جای او محیا دهقانی که پیش از این او را در مجموعه «قهر و آشتی»، «پایتخت۴» و «همبازی» دیده بودیم، بازی دارد. فصل دوم این سریال در۳۰ قسمت ساخته شده و درباره بازگشت کاراکترهای قصه از کربلا و حوادثی که در این مسیر برایشان رقم می‌خورد، است.
ساعت پخش: ۲۰:۴۵
 
شبکه پنج سیما؛ «دردسرهای شیرین»
شبکه پنج سیما برخلاف شبکه‌های یک و سه دنبال ساخت سریال‌های دنباله‌دار نرفته و کار را به سهیل موفق که کارگردانی فیلم‌های سینمایی «شکلاتی» و «پاستاریونی» را در کارنامه خود دارد، سپرده است. پوریا پورسرخ، مریم مومن، افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی، رضا توکلی، رسول توکلی، پوراندخت مهیمن، مرتضی کاظمی، سهیل قاصدی، فهیمه سلیمانی، ژیلا دایی و سمیرا حسینی بازیگران سریال نوروزی شبکه پنج سیما هستند. سریال طنز «دردسرهای شیرین»‌ به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی سیدعلی‌اکبر محمودمهریزی، داستانی اجتماعی با رگه‌هایی کمدی دارد. داستان سریال درباره پوریا پورسرخ و مریم مومن زوجی است که در زندگی با چالش‌هایی جدی روبه‌رو می‌شوند. در کشاکش این چالش‌ها، حوادث و اتفاقاتی دیگر برای آنان رخ می‌دهد که گاه زمین می‌خورند و گاه برمی‌خیزند، اما کسی نمی‌داند سرنوشت برای آنان چه رقم زده است.
ساعت پخش: 23




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/1/605632/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها