اخبــــار


دومین جلسه از کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد
جوانان نخبه و خلاق، حلقه مفقوده صنعت نفت و گاز

معاون اول رئیس جمهور عصر دیروز در دومین جلسه از کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان با موضوع دانش بنیان کردن صنعت نفت کشور از حوزه نفت و گاز به عنوان یکی از مزیت‌های توسعه کشور یاد کرد و گفت: جوانان نخبه، خلاق و هوشمند مزیتی ارزشمند برای توسعه کشور هستند که اگر زنجیره توسعه صنعت نفت و گاز کشور با این حلقه تکمیل شده و در کنار هم قرار گیرند، شاهد پیشرفت و توسعه در این بخش خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، مخبر با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از همکاری میان وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر ضرورت تشکیل کارگروهی مشترک برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های توسعه صنعت نفت و گاز توسط این دو دستگاه اجرایی تأکید کرد. معاون اول رئیس جمهور از وزیر نفت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواست در این کارگروه مشترک، نقشه راه و طرحی جامع با برنامه زمانبندی مشخص و مبتنی بر مزیت‌های کشور جهت دانش بنیان کردن صنعت نفت و گاز تدوین کنند. مخبر با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اضافه کرد: اگرچه در برخی از صنایع نسبت به کشورهای دیگر کمی عقب هستیم، اما در حوزه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال به پشتوانه جوانان و نخبگان ایرانی، کمبود و عقب‌ماندگی نسبت به کشورهای پیشرفته نداریم و لازم است با حمایت و سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و پیشرفت و دانش بنیان کردن صنایع کشور را فراهم کنیم. در این جلسه جواد اوجی وزیر نفت نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای دانش بنیان کردن صنعت نفت و گاز کشور ارائه کرد و گفت: وزارت نفت در مدت سپری شده از دولت سیزدهم نسبت به انتشار چندین فراخوان در زمینه‌های مختلف نظیر فعال کردن چاه‌های کم بازده نفت، بهینه‌سازی مصرف انرژی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت  اقدام کرده که منجر به انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه نفت و گاز شده است.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این جلسه گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های این معاونت برای دانش بنیان کردن صنعت نفت و گاز کشور و بومی‌سازی دانش فنی ارائه کرد و به تشریح پیشنهادات جهت بهره برداری حداکثری از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه پرداخت.

 رئیس قوه قضائیه تأکید کرد
برخورد با متجاوزان به محیط‌ زیست باید بازدارنده باشد

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه دیروز به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، یک اصله نهال میوه غرس کرد و در سخنانی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های آحاد مردم و دستگاه‌های دولتی و حکومتی در حفظ محیط‌‌ زیست و منابع طبیعی گفت: قوه قضائیه در امر صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی دارای مسئولیت‌های خطیری است و در گام نخست وظیفه پیشگیری از تعدی و تعرض به منابع طبیعی و محیط‌ زیست از سوی متجاوزان و سودجویان را دارد.
رئیس عدلیه افزود: دستگاه قضایی در گام بعدی پس از آنکه سودجویان و متجاوزان به حریم طبیعت، جنگل‌ها و محیط‌ زیست با تذکر از اقدامات متخلفانه و مجرمانه خود دست نکشیدند، مصمم است دستان متجاوزان و متصرفان را با اجرای قانون قطع کند تا از حقوق عامه صیانت و پاسداری شود. برخورد با متعدیان و متجاوزان به منابع طبیعی و محیط‌ زیست باید بازدارنده باشد تا هرساله شاهد تخریب جنگل‌ها و قطع درختان و وارد آمدن صدمه به محیط‌ زیست از سوی سودجویان و متصرفان نباشیم.

دیدار وزیر و جمعی از مدیران وزارت اطلاعات با فرمانده کل سپاه

وزیر اطلاعات و رئیس شورای هماهنگی اطلاعات به مناسبت روز پاسدار با فرمانده کل سپاه دیدار کرد.
به گزارش دبیرخانه شورای هماهنگی اطلاعات، همزمان با میلاد امام حسین(ع)، وزیر اطلاعات همراه جمعی از مدیران وزارت در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سردار سرلشکر سلامی و همکارانش دیدار و ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای گرانقدر این نهاد مقدس، روز پاسدار را به ایشان و همکارانشان تبریک گفت. در این دیدار، سردار سلامی با بیان اینکه سپاه یک عطیه الهی بود که در لبیک به ندای عاشورا و برای اسلام و میهن تشکیل شد، به هدف واحد بین وزارت اطلاعات و سپاه در پیگیری آرمان‌ها و اهداف اشاره و با توجه به حجم دشمنی‌ها به همکاری مشترک بین سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات تأکید کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7866/2/605641/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها