سرپرست توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:

٣١ تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی تشکیل می‌شود


سرپرست توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ٣١تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی تشکیل می‌شود تا کل زنجیره  اعم از تأمین مواد اولیه تا بازار فروش را فراهم سازد.
به گزارش ایرنا، «محمود کریمی‌بیرانوند» در امضای تفاهمنامه همکاری با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تعاونی بهترین و کارآفرین‌ترین مدل است که اشتغال کشور را تأمین می‌کند، در همین راستا با معاونت تعاون سلسله جلساتی داشته‌ایم و به این جمع‌بندی شکل تعاونی در مشاغل خانگی رسیدیم.
سرپرست توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امضای این تفاهمنامه در سال ١۴٠١، سهم بخش تعاون مشاغل خانگی را از 3درصد به ١٠درصد می‌رساند.وی با اشاره به اینکه بیش از ١٧هزار پیشران داریم، گفت: بیش از صدهزار شغل پایدار را در کشور ایجاد کردند و بیش از ٢٠دستگاه عضو ستاد سامانه مشاغل هستند.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلات مشاغل خانگی بانک‌ها و چالش‌های آن است، گفت: شاغلان در اخذ تضامن و واریز تسهیلات با موانعی روبه‌رو هستند. همچنین در بحث مجوز و مهارت چالش‌های جدی وجود دارد که این امر نیازمند همراهی دستگاه‌ها است.وی با اشاره به کاهش زمان صدور مجوزها گفت: از ٢٨بهمن‌ماه تا ۶اسفندماه در کمتر از دوهفته، ٣٩هزار مجوز فوری مشاغل خانگی و یک‌هزارو١٠٠مجوز تأیید‌محور صادر شد. مجوزهای تأیید‌محور نیاز به تأیید دستگاه‌های متولی در سه روز دارد درغیر این صورت مجوز الکترونیکی صادر می‌شود اما در صدور مجوزهای فوری به محض تأیید تعهد در سامانه، مجوز صادر می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/13/605686/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها