جنجال در مورد غیبت رونالدو در دربی منچستر

کریستیانو صد درصد آماده بود


گروه ورزشی/رابطه تیره رالف رانگنیک و کریستیانو رونالدو، روز یکشنبه به بالاترین حد خود رسید زیرا سرمربی منچستریونایتد مهاجم پرتغالی را از ترکیب خود برای دربی منچستر کنار گذاشت. منچستریونایتد با نتیجه 4-1 از منچسترسیتی شکست خورد و تصمیم مربی مبنی بر خط زدن نام رونالدو از فهرست، نام کریستیانو را بیش از قبل در کانون توجه قرار داد.
منچستریونایتد؛ کانون بحران‌ها و اختلافات
رانگنیک، سرمربی آلمانی یونایتد تصمیم خود را برای کنار گذاشتن رونالدو از ترکیب با گفتن اینکه ستاره پرتغالی دچار مصدومیت لگن شده است، توجیه کرد. رانگنیک در این باره گفت: «پزشک تیم صبح جمعه قبل از تمرین به دیدن من آمد و به من گفت که کریستیانو رونالدو به دلیل مشکلاتی در لگنش نمی‌تواند تمرین کند و روز شنبه هم همین طور بود و به همین دلیل او نمی‌تواند در تیم حضور داشته باشد. من هم به حرف پزشک تیمم اعتماد کردم و نام او را خط زدم.» با این حال، این تصمیم به طور گسترده مورد سؤال قرار گرفت، بویژه توسط خواهر رونالدو، کتیا آویرو که یک پست اینستاگرامی که به بازی نکردن برادرش اختصاص داشت را لایک کرد که این تصمیم را به چالش کشید و در آن نوشته شده بود که رونالدو کاملاً آماده بازی بوده است. در توضیح این پست اینستاگرامی آمده است: «رونالدو 100 درصد بود، او فقط به دلایل فنی و تاکتیکی بازی نکرد.»
رونالدو - رانگنیک؛ اختلاف و یک سفر مشکوک
رونالدو با شنیدن این خبر که قرار است در ترکیب برای دیدار با منچسترسیتی قرار نگیرد، شنبه شب تیم را همراهی نکرد و در عوض در تصمیمی عجیب به پرتغال سفر کرد. روزنامه انگلیسی سان در این مورد نوشته، هم‌تیمی‌های او در منچستریونایتد از عدم حضور او شوکه شده و معتقد بودند او باید پیش از چنین بازی حساسی در اردوی تیم حضور پیدا می‌‌کرد یا اینکه دست‌کم هنگام بازی برای روحیه دادن به هم تیمی‌هایش به ورزشگاه می‌‌آمد. اما کریستیانو که خودش  معتقد بود آماده است تا در این مسابقه در ورزشگاه اتحاد به میدان برود، در تمرینات هم حضور داشت و فکر می‌‌کرد قطعاً در ترکیب تیم قرار خواهد داشت.  کریس از تصمیم مربی تیم برای کنار گذاشتن او بسیار خشمگین شد. البته برخی از نزدیکان رونالدو گفته‌اند هدف این بازیکن از سفر به پرتغال درمان مشکل لگنش بوده است. اما این ماجرا نمی‌تواند تیره بودن رابطه او با رالف رانگنیک را انکار کند، موضوعی که به نظر می‌‌رسد ضربه زیادی به منچستریونایتد زده و همچنان نیز ادامه دارد.
وضعیت دو کاپیتان
منچستریونایتد در خط حمله مشکلاتی دارد که با توجه به اختلاف رونالدو و مربی تیم ممکن است این ماجرا حادتر شود. اما مشکلات یونایتد به همین موضوع ختم نمی‌شود. بازی به بازی بیشتر مشخص می‌شود که این تیم در خط دفاع ضعفی اساسی دارد و تقویت دفاعی در تابستان پیش‌رو یک الزام است. هری مگوایر، مدافع قرمزها دراین بازی بشدت پراشتباه عمل کرد و بعد از بازی مورد انتقاد قرار گرفت. حالا وضعیت هر دو کاپیتان تیم (مگوایر و رونالدو) در این روزها عجیب و نگران کننده است.

برش
رانگنیک: منچسترسیتی، بهترین تیم از نظر تملک توپ در کره زمین است

رالف رانگنیک سرمربی منچستریونایتد پس از شکست 4 بر یک شاگردانش در خانه منچسترسیتی در دربی شهر منچستر، به قدرت بیشتر حریف اعتراف کرد.او گفت: «بازی مقابل حریفی مثل سیتی مخصوصاً وقتی 3 بر یک هم عقب بیفتید کار سختی است. آنها بهترین تیم از نظر تملک توپ در کره زمین هستند. پس تیم ما کار چندان آسانی هم نداشت. نمی‌توانم هیچ یک از بازیکنانم را مقصر بدانم و به آنها اتهام کم‌کاری بزنم. بعد از دریافت گل سوم کار برای ما دیگر واقعاً سخت شد.
22 امتیاز، فاصله میان 2 تیم است. نیمه دوم بازی نشان داد که اگر من‌سیتی در اوج باشد و از حریفش هم 3 بر یک جلو بیفتد دیگر تقریباً غیرممکن است که بتوانید آنها را از دروازه‌تان دور نگه دارید. ببینید من هنوز 10 بازی دیگر سرمربی منچستریونایتد هستم و امیدوارم که چند بازی دیگر هم در لیگ قهرمانان این تیم را هدایت کنم. بنابراین برخی شایعه پراکنی‌ها درباره اینکه ما (برای فصل آینده) به چه بازیکنانی نیاز داریم و کدام پست‌ها را باید تقویت کنیم، غیرمنطقی است. این الان مسأله‌ای نیست که ذهن مرا درگیر کند. من به آماده کردن تیم برای بازی مقابل تاتنهام بعد از یک بازی بسیار مهم مقابل اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان فکر می‌کنم. الان ما باید از بازیکنانی که داریم راضی باشیم و من هم راضی‌ام.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/17/605705/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها