اخبـــــار


رئیس جمهور:
باید ظرفیت‌های کشور را برای رسیدن به قله‌های علم و فناوری بسیج کنیم

رئیس جمهور با صدور پیامی ضمن تبریک یکصدمین سالگرد تأسیس شورای‌عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: شورای‌عالی آموزش و پرورش موظف است نقش خود را در ایجاد زمینه برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و عدالت آموزشی ایفا کند.
در متن پیام آیت‌الله ابراهیم رئیسی آمده است: تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی مرهون درخت ریشه‌دار و بالنده آموزش و پرورش است و همچنان رشد، توسعه و تعالی کشور نیازمند پرورش انسان‌های متعهد، متخصص و عدالت‌خواهی است که همت آنها معطوف به پیشرفت همه‌ جانبه کشور و رساندن ملت سرفراز ایران به جایگاه شایسته خود در جهان باشد.
وی افزود: یکصدمین سالگرد شورای‌عالی آموزش و پرورش را گرامی می‌داریم. امروز تحولات شتابان بین‌المللی در عرصه علم و فناوری، ما را بر آن می‌دارد تا در عین اهتمام به تربیت اخلاقی و دینی جوانان و نوجوانان، زمینه کسب دانش‌های پیش‌رو دنیا را فراهم کنیم و ظرفیت‌های کشور را برای رسیدن به قله‌های علم و فناوری بسیج کنیم.
رئیس جمهور ادامه داد: شورای‌عالی آموزش و پرورش موظف است در گام نخست سیاست‌های اجرایی و طراحی ساز و کارهای تحول در شورای آموزش و پرورش را فراهم کرده و برای تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش تلاش کند و بدین ترتیب در گام بعد نقش خود را در ایجاد زمینه برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش و عدالت آموزشی ایفا کند و با بهره‌گیری از مشارکت سایر دستگاه‌ها و خلق ارزش‌های مشترک فرادستگاهی، وظیفه تنظیم‌گری و هماهنگی خود را در اجرای سند اعمال کند. از همه دستگاه‌های مربوط انتظار می‌رود که از ظرفیت شورای‌عالی آموزش و پرورش در رسیدگی به مسائل مربوط به نظام تعلیم و تربیت، استفاده مطلوب کنید.
وی خاطرنشان کرد: اینجانب قدردان زحمات تمامی معلمان فرهنگ‌ساز و همه خدمتگزاران امر آموزش و پرورش که فرهنگ و دانش را به فرزندان پر استعداد ایران‌زمین تعلیم می‌دهند، هستم و از خداوند متعال، توفیقات روز افزون ایشان را خواستارم.
وظایف شوراهای عالی آموزش و پرورش و انقلاب فرهنگی از هم تفکیک شوند
به گزارش ایرنا، یوسف نوری در بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: شورا یک اصطلاح حقوقی و کاربردی در ادبیات فقهی است و شوراها از ارکان مهم تصمیم‌گیری در نظام حکمرانی هستند که برای رفع برخی از چالش‌ها فعالیت می‌کنند و خود هم دچار چالش‌هایی شده‌اند.
وی ادامه داد: شوراها در کارکردها و نهادها در نظام اداری کشور مؤثر هستند، شورای عالی آموزش و پرورش ماهیت نظارتی، هماهنگی و تنظیم گری دارد. مهم‌ترین اقدام شورای عالی آموزش و پرورش تنظیم و تهیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
نوری خاطرنشان کرد: ضمانت اجرایی شورای عالی آموزش و پرورش، تداخل عملکردی و تصمیمات شوراهای عالی از موارد مورد توجه است. به‌عنوان مثال تفکیک مسائل شورای عالی انقلاب فرهنگی با شورای عالی آموزش و پرورش از جمله مسائل مورد سؤال است که باید حدود و اختیارات وظایف در این خصوص مشخص باشد.

شورای نگهبان لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را تأیید کرد

سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی از تأیید لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در این شورا خبر داد. به گزارش ایرنا، هادی طحان نظیف در توئیتی نوشت: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان که در مراحل قبل از سوی شورای نگهبان با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود، در جلسه امروز این شورا بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. وی افزود: امیدوارم اجرای این قانون به ارتقای کیفیت آموزشی کشور و رفع دغدغه‌های معلمان عزیز بینجامد.

بررسی پیشنهاد افزایش بودجه مسکن کمیته امداد

عضو کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از ساخت و تأمین مسکن مددجویان گفت: مددجویان کمیته امداد توان بازپرداخت اقساط وام مسکن را ندارند و باید شرایط ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود. علی حدادی نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در تشریح وضعیت بودجه تأمین مسکن مددجویان کمیته امداد به خبرنگار «ایران» گفت: ما در ارتباط با تأمین مسکن مددجویان در لایحه بودجه پیشنهاداتی دادیم و در کمیسیون تلفیق اکثر نمایندگان، موافق حمایت هر چه بیشتر از کمیته امداد بودند. وی با اشاره به تصویب سه هزار میلیارد تومان برای مسکن مددجویان در کمیسیون تلفیق اضافه کرد: امیدواریم این مبلغ در صحن علنی افزایش یابد زیرا کمیته امداد احداث 90 هزار واحد مسکن در قالب طرح جهش مسکن را تقبل کرده است. عضو کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه پیشنهاد افزایش بودجه مسکن کمیته امداد در حال بررسی است، اظهار کرد: امیدواریم این موضوع در صحن علنی مجلس به تأیید اکثریت نمایندگان رسیده و در بودجه 1401 گنجانده شود. حدادی در پایان اظهار کرد: قرار است در کمیسیون اجتماعی پیشنهاداتی که در رابطه با افزایش بودجه کمیته امداد داده شده است ، مطرح کنیم و امیدواریم بتوانیم بالاترین بودجه را به این نهاد اختصاص دهیم.

مجوز مجلس به وزارت آموزش و پرورش برای تعویق بازنشستگی معلمان

نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مجاز کردند که بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیندازد. به گزارش ایسنا، در جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندهای (ی) و الحاقی ۱ تبصره ۹ در بخش هزینه‌ای به شرح زیر تصویب شد. - وزارت آموزش و پرورش مجاز است بازنشستگی معلمان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را در صورت رضایت معلمان تا سن ۶۵ سالگی به تعویق بیندازد.‌ الحاقی ۱- وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع حاصل از فروش اموال غیرمنقول مازاد را با رعایت قوانین و مقررات پس از واریز به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور، صرف توسعه و تکمیل مدارس در مناطق محروم با اولویت مدارس خیرساز در همان استان و شهرستان نماید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/20/605723/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها