استاندار اعلام کرد

سهم 25 درصدی خوزستان از اعتبار تخصیصی سفرهای استانی رئیس جمهور


اهواز - استاندار خوزستان گفت: ۶۰ هزار میلیارد ریال برای کل طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان‌های مختلف در کشور تخصیص داده شده است که سهم استان خوزستان ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.
به گزارش ایرنا، صادق خلیلیان در حاشیه بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح آبرسانی غدیر افزود: تخصیص ۲۵ درصد از کل اعتبار مصوب سفرهای استانی‌رئیس‌جمهور به خوزستان نشان‌دهنده اراده جدی دولت برای حل مشکلات خوزستان و بهبود وضعیت معیشت و رفاه مردم این استان است.
وی ادامه داد: ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان خوزستان تخصیص شده است که از این رقم ۲۰ هزار میلیارد ریال جهت توسعه سرمایه‌گذاری و ۳۹ هزار میلیارد ریال به عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه برای ازدواج جوانان است.
خلیلیان با بیان اینکه توسعه خوزستان در دولت سیزدهم سرعت گرفته است، گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر استانی هیأت دولت به خوزستان پرداخت شده، ضمن اینکه ۲ هزار و۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص و در اختیار استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به بهره‌برداری از ۹ بیمارستان نیمه کاره به عنوان طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهور به خوزستان افزود: تا تابستان سال آینده ۲ بیمارستان طالقانی آبادان و بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند ضمن اینکه تلاش می‌شود چند بیمارستان دیگر نیز تا نیمه اول سال آینده تجهیز و بهره‌برداری شوند.استاندار خوزستان با بیان اینکه مصوبه‌های سفر استانی هیأت دولت به خوزستان با سرعت در حال تکمیل شدن است، ادامه داد: تأمین آب شرب، اصلاح و بهره‌برداری از شبکه فاضلاب، توسعه راه‌های ریلی و جاده‌ای، ساخت مسکن ارزان قیمت، اصلاح و بازسازی منطقه زلزله‌زده اندیکا از مصوبه‌های سفر استانی هیأت دولت به خوزستان است که با سرعت در حال اجراست.
وی با اشاره به دومین سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان به منظور پیگیری روند اجرایی طرح‌های مصوب سفر استانی رئیس جمهور گفت: مصوبه‌های سفر رئیس جمهور در جهت بهبود وضعیت خوزستان و رفع مشکلات استان در زمینه‌های مختلف بویژه تأمین آب شرب پایدار و باکیفیت به‌طور جدی دنبال می‌شود.
خلیلیان گفت: طرح انتقال آب غدیر که در خرداد آینده بخشی از آن به بهره‌برداری می‌رسد آب شرب پایدار ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی استان را تأمین می‌کند.
استاندار خوزستان ادامه داد: طرح ضربتی علاج بخشی فاضلاب اهواز نیز با سرعت بالا در حال انجام است ضمن اینکه برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری از این شبکه در ۲ سال آینده در حال پیگیری است.
وی با تأکید بر ضرورت تأمین آب کشاورزی خوزستان، ادامه داد: مدیریت آب شرب کشاورزی با تغییر الگوی کشت و تأمین آب برای کشت پاییزه موجود برنامه‌ریزی شده است تا نیاز ۱۰ تا ۱۲ درصدی کشور به محصولات کشاورزی از استان خوزستان تولید و تأمین شود.تصفیه‌خانه و تأسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر الهایی از توابع اهواز روز دوشنبه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور بهره‌برداری شد. این طرح با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شده و آب شرب پایدار و باکیفیت ۱۹ روستای مسیر قلعه سحر و شهر الهایی خوزستان را تأمین می‌کند.بهره‌برداری از این تصفیه خانه و تأسیسات آبرسانی امکان تأمین آب شرب پایدار ۱۶ هزار نفر جمعیت این روستاها را تأمین می‌کند که این ظرفیت در افق تعریف شده تا ۳۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/21/605727/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها