ایران در ایران


گلستان رکورددار بیماری سرطان در کشور

گرگان - رئیس هیأت مدیره مؤسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران گفت: با هدف اقدامات پیشگیرانه و حمایت از بیماران سرطانی دفتر مؤسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایران در گلستان راه‌اندازی می‌شود.
قربانعلی روشنی با بیان اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان و نیازمند حمایت‌های مالی هستند، افزود: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های درمانی و بیمه‌ای در کشور، تنها دغدغه بیماران سرطانی درمان بیماری نیست. لذا استفاده از ظرفیت خیرین در این بخش ضروری است.
روشنی با بیان اینکه هدف اصلی مؤسسه ما پیشگیری و ارائه آموزش‌های لازم در این حوزه است، تصریح کرد: استان گلستان رکورددار بیماری‌های سرطانی در سطح کشور است و به طور متوسط سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به تعداد بیماران سرطانی در این استان اضافه می‌شود. وی با بیان اینکه عده‌ای از بیماران سرطانی پس از دریافت درمان‌های لازم بهبود می‌یابند عده‌ای دیگر روند درمان را طی می‌کنند و برخی از بیماران نیز بر اثر این بیماری فوت می‌کنند، یادآور شد: خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان کاهش یافته و راه‌های درمانی متنوع‌تر شده است.

تعیین ضرب‌الاجل برای پایش متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن

شهرکرد - استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: همه ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن باید تا یک ماه آینده پایش و متقاضیان دارای شرایط به این طرح متصل شوند.به گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما،غلامعلی حیدری با تأکید بر تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: تا پایان ماه جاری باید زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح دراختیار بنیاد مسکن استان قرار بگیرد.
وی گفت: تلاش‌های خوبی بویژه در دو شهر بروجن و شهرکرد برای تأمین زمین و پیشبرد طرح انجام شده است، اما باید دوچندان شود تا به اهداف مورد‌نظر طرح دست پیدا کنیم.
حیدری افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن عامل مهمی در رونق چند صنعت مهم در چهارمحال‌وبختیاری است که نه تنها مشاغل مرتبط با ساخت‌وساز مسکن در استان رونق می‌گیرد بلکه موجب اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری و مرتفع نمودن مشکل مسکن جوانان می‌شود.
وی افزود: در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰هزار واحد در شهر‌های جدید، 100هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته می‌شود.

توضیح شهردار اهواز درباره حکم سه ماه انفصال از خدمت خود

اهواز - شهردار اهواز با اشاره به صدور حکم بدوی سه سال انفصال از خدمت برای وی، از انجام اقدامات قانونی به منظور برخورد با منتشرکننده این حکم و تجدید نظر در حکم صادرشده خبر داد.
رضا امینی، در خصوص صدور حکم بدوی سه ماه انفصال خدمت برای وی از سوی دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: موضوع این ماجرا مربوط به حدود ۲۸ سال پیش است و امروز ما با این مسأله مواجه هستیم که محاکم قضایی برای احقاق حقوق شاکی، احکامی را صادر کرده است.وی افزود: انتشار این حکم در فضای مجازی شیطنت رسانه‌ای بود؛ حکم صادرشده بدون داشتن قطعیت، منتشر شده است که اقدامات قانونی به منظور برخورد با منتشرکننده این حکم انجام شده است و قطعاً فرد خاطی به سزای عمل خود می‌رسد.
شهردار اهواز گفت: اقدامات حقوقی به منظور تجدید نظر در حکم  در حال انجام است. در زمان انتشار حکم نیز دادگاه تجدید نظر در حال بررسی بود تا شهرداری با شاکی به توافق برسد یا حکم صادرشده لغو یا به حکم دیگر تبدیل شود.وی بیان کرد: اساساً حق مردم باید ادا شود؛ حقی که در ۲۸ سال پیش ادا نشده و تصرف شده را امروز من باید ادا کنم و این کار، وظیفه قانونی من است.
 در پی شکایت یکی از شهروندان درخصوص ترک فعل شهرداری اهواز در تمدید پروانه ساخت تعاونی‌های هفتگانه موسوم به گروه ملی مربوط به سال ۷۳، شعبه ۶ دیوان عدالت اداری شهردار اهواز را در یک رأی بدوی به سه ماه انفصال از خدمت محکوم کرده است.

ضارب زباله‌گرد کرجی از شرکت پیمانکاری اخراج شد

کرج - معاون خدمات شهری شهرداری کرج درباره انتشار فیلمی از ضرب و شتم یک زباله‌گرد در کرج گفت: ضارب و مضروب هر۲ نفر زباله گرد طرف قرار داد پیمانکاران بخش خصوصی بوده و ارتباط استخدامی با شهرداری کرج ندارند اما با تأکید شهرداری، ضارب از شرکت پیمانکاری اخراج شد.
به گزارش ایرنا ،«غلامرضا رضوانی» افزود: طبق بررسی‌ها این افراد طرف قرارداد ۲ شرکت پیمانکاری بخش خصوصی جمع‌آوری پسماند در کرج بودند که بین آنان درگیری شخصی به وجود آمد.
وی گفت: معاونت خدمات شهر شهرداری کرج با این حال موضوع را مورد بررسی قرار داد و بلافاصله از شرکت پیمانکاری خواست تا ضارب را اخراج و تحت پیگرد قانونی قرار دهد.
معاون خدمات شهر شهرداری کرج بیان داشت: از پیمانکاران بخش خصوصی خواسته شد تا برای پیشگیری از تکرار چنین رفتارهایی اقدامات لازم به عمل آورند ضمن آنکه از کارگر مضروب دلجویی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد به علت ابتلا به کرونا فوت کرد

یزد- غلامحسین دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد روز دوشنبه به علت ابتلا به کرونا فوت کرد.
به گزارش ایرنا، دشتی از چند هفته قبل به‌دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان شهید صدوقی یزد بستری شد و با توجه به وخامت حال وی، پزشکان دستور بستری در آی سی یو را دادند.
دشتی که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است چند روز گذشته در بیمارستان به کما رفته بود. وی پیش از این در سمت‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در دولت دهم و همچنین ریاست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد فعالیت داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/21/605728/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها