انتشار آگهی اجاره ساعتی خانه ممنوع


گروه حوادث: انتشار آگهی اجاره ساعتی خانه‌های لوکس در سایت‌های تبلیغاتی ممنوع است.
سرهنگ مصطفی پیرمرادیان، رئیس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا استان اصفهان درخصوص جرایم ارتکابی در سایت‌های نیازمندی اینترنتی و نظارت پلیس فتا بر درج آگهی اجاره ساعتی خانه‌های لوکس، اظهار داشت: سایت‌های تبلیغاتی مجوزی ندارند که آگهی خانه‌های لوکس اجاره ساعتی را منتشر کنند؛ ضمن اینکه این موارد از طریق دادگستری نیز به این سایت‌ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه بر سایت‌های واسط فروش یا واسط بین خریدار و فروشنده نظارت داریم و طرح‌هایی در این‌باره اجرا کرده‌ایم، افزود: به مدیران عامل این سایت‌های تبلیغاتی ابلاغ شده که اجازه ندارند چنین آگهی‌هایی را درج کنند زیرا این سایت‌ها، تیمی برای بررسی و تأیید آگهی‌ها قبل از انتشار دارند.
موارد تخلف نیز بررسی و به تهران منعکس می‌شود زیرا اینها استارتاپ‌هایی هستند که در سطح کشور فعالیت می‌کنند.
سرهنگ پیرمرادیان ابراز داشت: آنچه که ما برای مسئولان سایت‌های تبلیغاتی مطرح کردیم این است که در کنار آموزش، باید در زمینه احراز هویت ورود پیدا کنند و افرادی که قرار است از سامانه آنها استفاده کنند، برای درج آگهی مانند کاربران سامانه سجام احراز هویت شوند تا مردم چه خریدار یا فروشنده برای دریافت یا ارائه خدمات متضرر نشوند.
وی خاطرنشان کرد: برخی جرایم در فضای سایبری مشهود و برخی غیرمشهود است؛ به بیان دیگر ممکن است جرمی در این فضا انجام شود اما در ظاهر آن را نمی‌توانید ببینید که کلاهبرداری است یا مجرمانه. از این‌رو مستقیم نمی‌توان با این آگهی‌ها برخورد کرد مگر اینکه از آگهی‌دهندگان شکایت شود.
با اجرای طرح مبارزه با جرایم موجود در سایت‌های نیازمندی‌ها در آذرماه امسال ۹۴ مورد تخلف در این حوزه رصد و شناسایی و پرونده آنان به مراجع قضایی ارسال شد.‌


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/22/605733/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها