خبر در خبر


روزنامه ایران -«اللهیار اسعدی»مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان در گفت‌و‌گو با ایرنا، از لایروبی کانال‌های چپاقلی و آشوراده برای اجرای مصوبه لایروبی 2میلیون مترمکعب از رسوبات این پهنه آبی خبرداد. این درحالی است که پیش از این «حسنعلی ابراهیمی‌کارنامی» مدیرکل محیط زیست مازندران به «ایران» گفته بود که هیچ تضمینی وجود ندارد که لایروبی‌ها به احیای خلیج گرگان منجر شود. او گفت:ممکن است لایروبی کانال‌ها به خشک شدن کامل خلیج گرگان و خالی شدن حجم آب باقی مانده منجر شود.» به گفته ابراهیمی، محیط زیست مازندران خواستار تضمین مجری طرح برای نجات خلیج گرگان با لایروبی کانال‌ها شده بود اما پیمانکار حاضر به دادن تضمین نشد.

 ایسنا- علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گردشگری در آشوراده مجوز دارد اما اجرای آن مستلزم رعایت دستورالعمل‌های محیط زیست است. علاوه بر صدور مجوز زیست‌محیطی در سال ۱۳۹۷ با اسناد بالادستی موجود و بازدیدی که نمایندگان کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ از آشوراده داشتند، این عمل  کاری قانونی است و مشکلی ندارد اما چالش اصلی ما در نحوه اجرای آن است.

 ایرنا- یوسفعلی احمدی هماهنگ‌کننده طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: مدیریت زیست‌بومی و یکپارچه تالاب بین‌المللی گاوخونی در شرق اصفهان برای تقویت کارکرد گردشگری و طبیعی این منطقه ضروری است. مدیریت زیست‌بومی، رویکردی مشورتی و غیر متمرکز است که فرایندی از پایین به بالا را طی می‌کند و در آن برنامه‌های لازم برای حفاظت و مدیریت تالاب‌ها توسط دست‌اندرکاران در سطح محلی و استانی جمع‌آوری می‌شوند و پس از تأیید به مرحله اجرا می‌رسند.

 ایسنا- فرزاد تیموری، معاون هماهنگی و امورعمرانی استاندار همدان از طراحی و تصویب مسیر جایگزین بازار آهن‌فروشان خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین مانع ثبت جهانی هگمتانه ورود سواره به عرصه آن است که اگر اصلاح شود، مهم‌ترین قدم برای ثبت جهانی برداشته می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7867/24/605743/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها